nowe narzędzie marketing automation

Według raportu Monetate, w pierwszej połowie 2013 roku liczba e-maili promocyjnych wysłanych do klientów wzrosła o 18% w skali roku. Podczas gdy analitycy szacują, że do 2016 roku wydatki na kampanie mailingowe sięgną łącznej kwoty 2,5 miliarda dolarów, Monetate zwraca uwagę na fakt, że taka kampania może być skuteczniejsza w zakresie konwersji niż narzędzia SEO czy media społecznościowe. Oto kilka najważniejszych porad:

  • Upewnij się, że oferta przedstawiona w serwisie i na landing page jest spójna z tą wysłaną e-mailem do klienta. Jest to kluczowe dla konwersji.
  • Postaraj się jak najlepiej zrozumieć sposób, w jaki klienci przeglądają swoje wiadomości. 0 Dowiedz się jak najwięcej o programach, z których korzystają. Pomoże Ci to zoptymalizować treść landing page sklepu.
  • Upewnij się, że treść i styl landing page będą spójne z wysłanym e-mailem, a także że będą prawidłowo wyświetlane na różnych urządzeniach.
  • Traktuj kontakty ze swojej listy mailingowej indywidualnie. Nawet najprostsza segmentacja może przynieść zaskakująco dobre wyniki. Szacuje się, że około 30% segmentowanych kampanii daje lepsze wyniki niż wysyłanie wiadomości o jednolitej treści. Około 50% z kolei skutkuje wzrostem klikalności.
  • Wysyłaj różne wiadomości do konsumentów w różnych krajach. Weź pod uwagę różnicę w walucie, rozkładzie dni świątecznych i opcjach wysyłki.
  • Przeanalizuj dane swoich klientów i znajdź tych, którzy oglądali szczegółowo twoje towary oraz tych, którzy porzucili swoje koszyki. Następnie wyślij im wiadomość z propozycją finalizacji zakupu.
  • Jeśli piszesz do nieaktywnego klienta, załącz do wiadomości kod promocyjny lub treść, która skieruje jego uwagę na najlepiej sprzedający się lub najlepiej oceniany produkt.

intelligent_email_final1