Obecnie około 10  mln Polaków, czyli blisko 27% populacji Polski, znajduje się w zasięgu działania usługi Tesco e-zakupy. Jak pokazują badania prowadzone przez Tesco, w sklepie stacjonarnym zakupy zajmują konsumentom średnio około 58 minut, a w okresie przedświątecznym – jeszcze dłużej.

Internetowy serwis e-zakupy obsługuje flota samochodowa licząca ponad 150 pojazdów, 22 sklepy w 16 miastach, magazyn zaprojektowany do realizacji zamówień internetowych i 1000 przeszkolonych sprzedawców obsługujących, kompletujących i dostarczających zamówienia internetowe. „To wszystko zostanie poddane próbie podczas zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. To będą pierwsze ‘internetowe’ święta na taką skalę. Poszerzyliśmy sezonowy asortyment, a z naszej usługi mogą korzystać już miliony Polaków.” – powiedział Mariusz Nowak, menedżer działu sprzedaży internetowej Tesco Polska. „Naszym celem jest to, by Polacy nie stali w kolejkach i mogli zaoszczędzony czas przeznaczyć na rzeczy dla siebie ważne.” Dzięki usłudze Tesco e-zakupy w tym roku przed świętami Bożego Narodzenia klienci sieci będą mogli zaoszczędzić łącznie nawet 10 260 000 godzin stania w kolejkach. Jak obliczył Tesco, to ponad 1171 lat.

W ciągu roku Tesco znacznie zwiększyło swój zasięg i możliwości logistyczne. Obecnie e-zakupy dostępne są dla ok. 27 proc. mieszkańców Polski, co oznacza, że już co czwarte gospodarstwo domowe w Polsce w ponad 100 miastach i miasteczkach może zaopatrywać się z wykorzystaniem serwisu Tesco e-zakupy. Codziennie samochody dostarczające zakupy pokonują w całej Polsce 24 tys. km. Liczba ta stale rośnie, bo tuż przed świętami m.in. w Warszawie powiększono flotę samochodową, która dostarcza klientom zakupy do domów. Dziś średnio co 20 sekund w ciągu dnia, gdzieś w Polsce, do kolejnego klienta wyjeżdża samochód z zakupami od Tesco.

Serwis internetowy Tesco e-zakupy pozwala na zamówienie zakupów bezpośrednio do domu. Nowością wprowadzoną przez Tesco w listopadzie jest otworzony w Gliwicach przy ul. Łabędzkiej pierwszy w Polsce stacjonarny punkt „Zamów i odbierz”. Różni się on od pozostałych punktów odbioru zakupów tym, że jest wyposażony we własny minimagazyn, chłodnię i mroźnię. To sprawia, że zapakowanie zakupów do samochodu zajmuje bardzo mało czasu, a produkty wymagające przechowywania w lodówce lub zamrażarce przez cały czas czekają w odpowiednich warunkach. Ceny zamówionych towarów są takie same jak w hipermarkecie, a ich skompletowanie kosztuje jedyne 48 gr.