Tesco stawia na e-sprzedaż przed świętami

Ezakupy Tesco

Obecnie blisko 27 proc. populacji Polski, czyli około 10  mln Polaków, znajduje się w zasięgu działania usługi Tesco Ezakupy. Jak pokazują badania prowadzone przez Tesco, w sklepie stacjonarnym zakupy zajmują konsumentom średnio około 58 minut, a w okresie przedświątecznym – z pewnością dłużej

Dzięki dynamicznie rozwijającej się usłudze Tesco Ezakupy w tym roku przed świętami Bożego Narodzenia klienci sieci będą mogli zaoszczędzić łącznie nawet 10 260 000 godzin stania w kolejkach. To ponad… 1171 lat, które klienci będą mogli przeznaczyć na to, co dla nich ważne.

Flota samochodowa licząca ponad 150 pojazdów, 22 sklepy obsługujące internetowy serwis Ezakupy w 16 miastach, zaprojektowany do realizacji zamówień internetowych magazyn i 1000 przeszkolonych sprzedawców obsługujących, kompletujących i dostarczających zamówienia internetowe. – To wszystko zostanie poddane próbie podczas zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. To będą pierwsze ‘internetowe’ święta na taką skalę. Poszerzyliśmy sezonowy asortyment, a z naszej usługi mogą korzystać już miliony Polaków – powiedział Mariusz Nowak, menedżer działu sprzedaży internetowej Tesco Polska. – Naszym celem jest to, by Polacy nie stali w kolejkach i mogli zaoszczędzony czas przeznaczyć na rzeczy dla siebie ważne.

Jak Tesco przygotowało się do świąt?

W ciągu roku Tesco znacznie zwiększyło swój zasięg i możliwości logistyczne. Obecnie Ezakupy dostępne są dla ok. 27 proc. mieszkańców Polski, co oznacza, że już co czwarte gospodarstwo domowe w Polsce w ponad 100 miastach i miasteczkach może zaopatrywać się z wykorzystaniem serwisu Tesco Ezakupy Internet. Codziennie samochody dostarczające zakupy pokonują w całej Polsce 24 tys. km! Liczba ta stale rośnie, bo tuż przed świętami m.in. w Warszawie znacznie powiększono flotę samochodową, która dostarcza klientom zakupy do domów. Dziś, średnio co 20 sekund w ciągu dnia, gdzieś w Polsce, do kolejnego klienta wyjeżdża samochód z zakupami od Tesco.

Nowy model robienia zakupów – jak to działa?

Serwis internetowy Tesco Ezakupy pozwala na zamówienie zakupów bezpośrednio do domu. Przeszkoleni sprzedawcy Tesco wybierają zawsze produkty najlepsze spośród dostępnych w sklepie, zgodnie z zasadą „Would I buy it?” – Czy sam bym to kupił? Następnie osobno pakują artykuły chłodzone i mrożone. Wszystkie produkty przechowywane są w kontrolowanych, klimatyzowanych warunkach – również podczas transportu samochodami dostawczymi. Dzięki temu zakupy klientów dostarczane są do ich domów w odpowiedniej temperaturze, co pozwala zachować ich świeżość nawet w większym stopniu, niż podczas zakupów robionych samodzielnie. Ponadto Ezakupy oferują niskie ceny jak w hipermarkecie w dniu dostawy, szeroki asortyment i wiele promocji. Podczas wirtualnych zakupów naliczane są także punkty Clubcard.

Drive thru – jeśli spieszysz się i nie chcesz czekać na dostawę

Nowością wprowadzoną przez Tesco w listopadzie jest otworzony w Gliwicach przy ul. Łabędzkiej pierwszy w Polsce stacjonarny punkt „Zamów i odbierz”. Różni się on od pozostałych punktów odbioru zakupów tym, że jest wyposażony we własny minimagazyn, chłodnię i mroźnię. To sprawia, że zapakowanie zakupów do samochodu zajmuje bardzo mało czasu, a produkty wymagające przechowywania w lodówce lub zamrażarce przez cały czas czekają w odpowiednich warunkach. Ceny zamówionych towarów są takie same jak w hipermarkecie, a ich skompletowanie kosztuje jedyne 48 gr. I co najważniejsze – to klient ustala, kiedy odbierze swoje produkty.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016