email marketing e-commerce

E-mail marketing od wielu lat jest w ścisłej czołówce najskuteczniejszych form marketingu internetowego. Jednym z ważniejszych składników wpływających na skuteczność mailingu jest jego kreacja wizualna.

Niestety z powodu niedopracowania technologicznego klientów pocztowych, z których korzystają użytkownicy, należy znaleźć „złoty środek”, który będzie łączył cechy wyrafinowania graficznego z wyrachowaniem technologicznym. Dzięki temu, przygotowana kreacja u każdego z użytkowników będzie wyglądać identycznie, gwarantując poprawność prezentacji.” – czytamy w raporcie FreshMail „Technologia CSS w aplikacjach pocztowych”.

Techniki email marketingowe idą rok rocznie coraz bardziej do przodu. Rozwijają się języki za pomocą których można kodować mailingi. Od czasu wydania zeszłorocznego raportu, na rynku pojawiły się dwie nowości. CSS3, jak i HTML5, które wprowadziły trochę pozytywnego zamętu. Obecny raport uwzględnia te języki i zachęca do testowania ich w kontekście tworzenia nowoczesnych mailingów.

CSS3, jak i HTML5, dają duże pole do popisu. Tegoroczne badania Freshmail pokazały, że niekwestionowanym liderem we wspieraniu atrybutów CSS3 jest Apple Mail. Odbiorcy korzystający z tego programu otrzymają najlepiej wyświetlające się mailingi. Zaokrąglone rogi buttonów, gradient na przyciskach, dowolność obrazka w tle, to wszystko dostać mogą użytkownicy Apple Maila. Po drugiej stronie barykady znajduje się Outlook. Microsoft nie polepszył niestety wspieralności CSS w swoim Kliencie i Outlook 2013 nadal pozostaje daleko w tyle. Można zapomnieć o gradiencie czy zaokrąglonych rogach, nie mówiąc już o obrazku w tle. Pośrodku znajduje się cała reszta aplikacji. Restrykcyjny Gmail, WP czy Onet bardzo różnorodnie się zachowują i aby dokładnie wiedzieć, co w której aplikacji ma prawo zadziałać należy zapoznać się ze szczegółowymi wynikami badania.

Aplikacje mobilne, które cały czas są jeszcze nowością na polskim rynku, wbrew przypuszczeniom radzą sobie przyzwoicie. Można mieć więc nadzieję, że z roku na rok będzie w tej kategorii coraz lepiej. Chcąc nadać odpowiedniej skali problemowi, przeanalizowaliśmy jak rozkłada się % sprawdzanych maili marketingowych w każdym typie programów pocztowych. Dane zostały pobrane z systemu FreshMail, więc dotyczą zachowań odbiorców kampanii naszych Klientów. Jednak ze względu na fakt, że posiadamy ponad 25 000 użytkowników systemu, wyniki można uogólniać na populację. 11% maili marketingowych otwieranych jest na urządzeniach mobilnych. 35% maili marketingowych otwieranych jest na aplikacjach webowych, a 54% maili marketingowych otwieranych jest na programach desktopowych.

W ramach badań nad technologią CSS FreshMail wykonał szereg testów opartych na specjalnie przygotowanych szablonach emailingowych. Dostarczyły one informacji na temat interpretacji właściwości CSS w poszczególnych narzędziach. Właściwości CSS badano także podczas codziennych zmagań z szablonami, które FreshMail przygotowuje dla klientów.