Pinterest staje się coraz potężniejszym narzędziem generującym zarówno wysoką sprzedaż jak i zaangażowanie konsumentów. Aby lepiej zrozumieć sposób, w jaki można skorzystać z dobrodziejstw serwisu, firma Curulate przeanalizowała ponad 500 tys. zdjęć w nim zamieszczonych. Zbadano 30 różnych schematów wizualnych, wliczając w to tekstury, kolory i obecność twarzy, a także sposób, w jaki wpływają one na aktywność użytkowników Pinterest.

“Analiza tych danych to pierwszy krok na drodze do zrozumienia, jak dane zdjęcie wpłynie na działanie konsumentów. Dzięki temu e-sprzedawcy będą świadomi potencjalnych korzyści i zagrożeń zadnim dane zdjęcie udostępnią” – twierdzą analitycy Curalate.

Poniżej przedstawiamy kilka rekomendacji wynikających z badań.

Ludzie lubią kolorowe obrazki

– Najczęściej repostowane są zdjęcia kolorowe: zdjęcia na których widocznych jest wiele kolorów użytkownicy Pinterest repostują ponad 3 razy częściej niż te, w których dominuje jeden kolor.

– Bardzo ciemne i bardzo jasne zdjęcia nie cieszą się dużą popularnością. Częstotliwość udostępniania zdjęć o średnim rozjaśnieniu jest dwudziestokrotnie wyższa od tych, w których dominuje czerń, oraz ośmiokrotnie wyższa od tych, w których dominuje kolor biały.

– Zdjęcia o średnim nasyceniu radzą sobie lepiej, niż przejaskrawione bądź słabo nasycone (prawie czarno-białe). Fotografie o nasyceniu 50% są czterokrotnie częściej udostępniane niż te o nasyceniu 100%, oraz dziesięć razy lepiej od czarno-białych.

– Zdjęcia o czerwonym odcieniu radzą sobie lepiej niż niebieskie. Co więcej, fotografie, w których dominuje czerwień, pomarańcz lub brąz konsumenci udostępniają około dwukrotnie częściej niż te o niebieskim zabarwieniu.

Zbliż się do klienta – ludzie zwracają uwagę na szczegóły

– Zdjęcia w których widoczne jest mniej niż 30% białego tła są udostępniane częściej niż inne.

– Częstotliwość repostowania spada dwu- a nawet czterokrotnie w przypadku zdjęć zawierających ponad 40% tła.

– Zdjęcia marek na których nie widać twarzy są ripostowane o 23% częściej niż inne. Twarze są widoczne na mniej niż 20% wszystkich zdjęć zamieszczonych w portalu Pinterest.

pinterest-appeal