Oriens Bijou planuje otwarcia salonów marki Tous w centrach handlowych

Eugeniusz Jasikowski, prezes Oriens Bijou

Eugeniusz Jasikowski, prezes Oriens Bijou

Firma Oriens Bijou sp. z o.o. jest wyłącznym przedstawicielem hiszpańskiej marki biżuteryjnej Tous w Polsce. Obecnie na terenie kraju funkcjonuje 11 salonów zlokalizowanych w centrach handlowych. Spółka planuje w przyszłym roku podwoić liczbę placówek – powiedział w rozmowie z redakcją Retailnet prezes Oriens Bijou sp. z o.o. Eugeniusz Jasikowski

Firma Oriens Bijou co roku otwiera nowe salony marki Tous w centrach handlowych. Czy ta strategia będzie podtrzymana w kolejnych latach?

Z całą pewnością będziemy otwierać kolejne sklepy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowego rozwoju marki Tous w Polsce, a osiągane wyniki zachęcają do dalszego inwestowania i wskazują na znaczny potencjał do dalszej ekspansji. W związku z tym będziemy starać się ten proces jeszcze zintensyfikować; chcemy być jak najbliżej naszych klientów.

Jak oceniacie rynek biżuteryjny i galanterii skórzanej w Polsce? Czy stale się rozwija, ma przed sobą perspektywy?

Rynki te oceniamy jako bardzo perspektywiczne – najlepszym tego dowodem jest to, że intensywnie na nich inwestujemy. Wystarczy porównać średnie wydatki na biżuterię w krajach „starej” Unii Europejskiej i w Polsce, aby zobaczyć, jaki jest potencjał wzrostowy rynku. Oczywiste są różnice w zamożności poszczególnych społeczeństw, ale my inwestujemy z długoterminową perspektywą, Tous zaś nie jest marką będącą tylko sezonową modą czy tworem marketingowym, a solidną firmą jubilerską, odnoszącą sukcesy już niemal 100 lat.

Czy spółka preferuje dla salonów Tous lokalizacje w centrach handlowych?

Wszystkie nasze obecnie działające salony zlokalizowane są w centrach handlowych i politykę tę zamierzamy kontynuować, choć rozważamy otwarcie butiku flagowego przy jednej z ulic handlowych.

Ile może powstać sklepów w 2014 roku?

Jesteśmy zainteresowani lokalizacjami w niemal wszystkich ważniejszych miastach w Polsce. Co do planów na 2014 rok, to oczywiście ilość otwarć zależy od dostępności atrakcyjnych lokalizacji, niemniej ilość salonów powinna ulec w stosunku do 2013 roku o najmniej podwojeniu, a może nawet potrojeniu.

Jakie są założenia co do ilości salonów Tous na polskim rynku?

Planujemy posiadać kilkadziesiąt lokalizacji.

Czy planujecie uruchomić sprzedaż internetową?

Jest to niewątpliwie bardzo istotny kanał dystrybucji i oczywiście go nie zaniedbujemy, ale wierzymy także, że nic nie zastąpi przyjemności płynącej z doświadczania „Świata Tous” na żywo – nasze produkty aż proszą się, aby ich dotknąć, przymierzyć. Sklepy są jasne i zapraszające, pachnące perfumami marki Tous, do tego mamy ambicje mieć najlepszą obsługę w branży. Oczywiście staramy się przenieść te cechy również do świata wirtualnego, ale np. z zapachem nam na razie nie wychodzi…

Salon Tous

Salon Tous

Spółka Oriens Bijou sp. z o.o. posiada 11 salonów Tous m.in.: w Galerii Mokotów (Warszawa), Starym Browarze (Poznań), w Silesia City Center (Katowice), Bonarka City Center (Kraków), w Manufakturze (Łódź), Magnolii Park (Wrocław). Średnia powierzchnia salonu wynosi około 50 mkw.

Tous to rodzinna, hiszpańska marka, która powstała w 1920 roku. Firmę założyło małżeństwo Salvador Tous Blavi i Teresa Ponsa, którzy otworzyli mały warsztat zegarmistrzowski w Manresie koło Barcelony. Z czasem przekształcił się on w sklep z biżuterią. W 1965 roku syn założycieli, Salvador Tous, poślubił Rosę Oriol i wspólnie uczynili z Tous dynamicznie rozwijającą się markę. Tous posiada 180 salonów w Hiszpanii i prawie 500 na całym świecie. Marka jest obecna w Polsce od 2009 roku.

Tous to marka biżuteryjna, ale oferuje także galanterię skórzaną, torebki, akcesoria, perfumy, zegarki, okulary, walizki, portfele, szale oraz długopisy.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016