Firma PrestaShop, odpowiedzialna za jedno z najpopularniejszych narzędzi dla sklepów online, uruchomiła nową wersję swojej platformy – PrestaShop 1.6. Nowa wersja zawiera szereg udogodnień zarówno po stronie administratorów e-sklepów, jak i konsumentów.

Nowy, ulepszony szablon domyślny został zaprojektowany w technologii responsywnej. Dzięki temu jest kształtny i elastyczny, co sprawia, że sklepy PrestaShop są dostępne na ekranach każdej wielkości, w tym na urządzeniach przenośnych i tabletach. Nowa wersja zawiera także funkcję edycji szablonu na żywo bezpośrednio z ekranu Front Office, dzięki czemu handlowcy będą w stanie edytować kolory i czcionki swoich sklepów internetowych za pośrednictwem kilku kliknięć, praktycznie bez żadnej wiedzy technicznej.

PrestaShop wprowadziła też nowe banery, które pomogą właścicielom witryn wyróżnić zniżki, kampanie reklamowe i promocje. Bannery można dostosować do potrzeb danej strony i umieścić na nich dowolną treść, np. najlepiej sprzedające się produkty, nowe produkty, kategorie produktów, itp. Pozwoli to przedsiębiorcom wyróżnić tę część oferty, którą zechcą pokazać swoim klientom najbardziej. Nowa wersja oprogramowania oferuje także ulepszone elementy nawigacyjne, które sprawią, że poruszanie się po sklepie internetowym będzie bardziej efektywne. Zaktualizowano także koszyk – będzie on wyświetlał nie tylko wybrane przez klienta towary, ale też podstawowe informacje o tych produktach, jak cena, ilość i atrybuty.

Firma zdaje się rozumieć znaczenie opinii o produkcie dla klientów, dlatego też do wersji 1.6 dodano opcję komentowania towarów przez konsumentów. Według PrestaShop, dzięki temu produkty będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania razem z opiniami klientów oraz linkiem do strony produktu. Funkcja ta ma zwiększyć współczynnik klikalności oraz skierować do e-sklepy nowych klientów.

Uaktualniono także layout listy produktów, umożliwiając wybór pomiędzy formatem listy i siatki. Firma zapewnia, że udostępnienie klientowi wyboru preferowanej nawigacji przyczynia się do zwiększenia współczynnika konwersji. Dodano też możliwość wyszukiwania i filtrowania produktów według atrybutów takich jak np. cena, kolor, marka. Co ważne, administrator sklepu może dostosować te atrybuty według swoich preferencji, uzyskując maksymalną efektywność wyszukiwania.