Nowy album Beyoncé jest pierwszą w historii płytą, która miała premierę wyłącznie w sklepie internetowym iTunes. Cicha premiera, która odbyła się 13 grudnia okazała się sukcesem. Jak podaje Apple, w ciągu zaledwie trzech dni album stał się globalnym hitem i najszybciej sprzedającą się płytą w historii sklepu.

Niekonwencjonalna premiera wzbudziła wzmożony ruch na iTunes, którego efektem była sprzedaż 828.773 cyfrowych kopii albumu w ciągu trzech dni. Apple twierdzi, że jest to sprzedaż na bezprecedensową skalę. Nowa płyta pobiła rekordy popularności. W pierwszym tygodniu w samych Stanach Zjednoczonych sprzedano 617.213 kopii, czyli najwięcej w karierze Beyoncé. Obecnie można kupić płytę wyłącznie w całości. Znajduje się na niej 14 nowych piosenek i 17 wideoklipów. Od 20 grudnia można będzie kupować pojedyncze utwory.

Fenomen nie ogranicza się wyłącznie do Stanów Zjednoczonych, ponieważ album Beyoncé stał się numerem jeden w 104 spośród 119 krajów, w których iTunes prowadzi sprzedaż.

Jest to piąta solowa płyta artystki, udostępniona do sprzedaży wyłącznie w sklepie iTunes przez Parkwood Entertainment/Columbia Records. Premierze nie towarzyszyła promocja, odbyła się ona „po cichu”. Poza niekonwencjonalną metodą dystrybucji, płyta odznacza się również tym, że zawiera sporo materiałów wideo. Klipy były kręcone na całym świecie, m.in. w Nowym Jorku, Paryżu, Sydney i Rio de Janeiro.

Na kanale YouTube Beyoncé odbyła się premiera filmu, w którym artystka wyjaśnia, skąd decyzja o takiej formie premiery. „Obecnie ludzie słuchają tylko paru sekund piosenki na iPodzie. Nie inwestują w cały album, chodzi tylko o singiel, którego promocja jest tak intensywna, że staje się barierą między artystą i fanami. Nie chciałam ujawniać nikomu, kiedy ukaże się moja nowa płyta. Po prostu chciałam, żeby ukazała się wtedy kiedy będzie gotowa i chciałam udostępnić ją bezpośrednio moim fanom.”

Sklep internetowy iTunes jest sklepem muzycznym. W katalogu zawiera ponad 26 milionów utworów, które można kupić w 119 krajach.