Weltbild.pl, sklep, który od czerwca 2013 roku należy do Grupy PWN gwarantuje dostawę przed gwiazdką, nawet przy zamówieniach złożonych 23 grudnia. Jeżeli coś zawiedzie i paczka nie dotrze – klient otrzyma 30 zł na kolejne zakupy.

Promocja uwarunkowana jest wyborem dostawcy (kurier i paczkomaty InPost) i dotyczy zamówień złożonych w dni robocze przed godziną 17.  Kampania wspierająca promocję wystartowała 16 grudnia i potrwa do 23 grudnia. Obejmuje działania w internecie, między innymi w sieci reklamowej i wyszukiwarce Google, akcje mailingowe do własnych i zewnętrznych baz adresowych oraz wybrane działania display. Kreację oraz zakup mediów Weltbild przygotował we własnym zakresie.

weltbild

„Jesteśmy pewni i świadomi własnego zaplecza i wiemy, że możemy sobie pozwolić na mocne deklaracje. Nasz operator logistyczny i dostawca w jednym działa na tyle sprawnie, że nie boimy się mówić o dostawie na następny dzień – nawet tuż przed Bożym Narodzeniem. Podkreślam słowo „dostawę”, a nie „wysyłkę”, gdyż są to istotnie odmienne deklaracje.” – mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor zarządzający Weltbild.pl.”Trafiamy do konsumentów, którzy chcą mieć pewność, że nawet składając zamówienie 23 grudnia dostaną swoje paczki przed gwiazdką Będziemy prowadzić normalną sprzedaż i dostarczać paczki również wtedy, kiedy nasza konkurencja zakończy już kampanię świąteczną.” – dodaje Wojciechowski.

Dostawca usług logistycznych  dla Weltbild.pl, czyli OSDW Azymut jest również podstawowym dostawcą towarów z książkami na czele. „A zatem zaopatrzenie, magazyn i wysyłkę mamy w jednym miejscu i po prostu tak działamy. Innymi słowy, do gwiazdkowej promocji nie musieliśmy organizować zupełnie nic – taki po prostu mamy standard. No, może trochę przesadzam – musieliśmy przygotować regulamin i ustalić z przewoźnikami sposób potwierdzania potencjalnych reklamacji. Tych, jak na razie, było cztery, głównie z powodów losowych.” – wyjaśnia Wojciechowski.

Weltbild.pl, po zmianach właścicielskich w 2014 roku planuje przeprowadzić rebranding i rozpocząć nowy etap działalności. „Nie bardzo wyobrażam sobie sprzedaż e-booków i mediów elektronicznych inaczej niż przez internet. W tym obszarze rynek jeszcze raczkuje, więc, przynajmniej w Polsce wszystko przed nami. Spokojnie możemy się spodziewać wciąż trzycyfrowej dynamiki wzrostu. Książka papierowa też raczej będzie rosła w e-commerce, choćby za sprawą coraz szerszego dostępu do internetu wśród Polaków. Rośnie zaufanie do zakupów on-line i edukacja konsumentów, od tej strony wszystko jest doskonale.” – komentuje dyrektor Weltbild.pl

Według niego zupełnie inną sprawą jest poziom cen i marż. Ten, już w tej chwili bywa poważnym problemem nie tylko dla sprzedawców stacjonarnych, ale i dla graczy internetowych. „Paradoksalnie oznacza to, że – zarówno dla przedsięwzięć o bardzo niskich kosztach utrzymania (np. lokalnych biznesów), jak i dla tych o dużej wyporności finansowej i mocnej strategii (jak właśnie wspomniany Amazon) wciąż jest przestrzeń, bo oni są w stanie na tym polu konkurować. Rynek jest zmienny i wciąż otwarty, chociaż niełatwy. Amazon to oczywiście bardzo duża firma i wszyscy się z nią liczą, ale kiedy się pochyli po polski rynek – tego nie wiemy.” – mówi.

Sklep internetowy istnieje od 2002 roku, początkowo pod nazwą kdc.pl (klub Dla Ciebie), potem, jako część dużego koncernu Weltbild, do którego należała również sieć księgarń, katalog wysyłkowy i wydawnictwo Świat Książki. Rok 2013 przyniósł wiele zmian, w wyniku których sklep Weltbild.pl jest teraz częścią polskiej grupy PWN. Większościowym udziałowcem jest należąca do grupy PWN spółka Azymut (Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw AZYMUT Sp. z o. o.), a podmiotem prowadzącym nasz sklep spółka Ravelo.