SALESmanago zostało zintegrowane z popularną platformą e-commerce Magento dostępnej na licencji open source. Dzięki specjalnej wtyczce ponad 200 000 użytkowników Magento może łatwo zintegrować swoje sklepy z systemem Marketing Automation. Magento to nowoczesna platforma e-commerce, dostępna w modelu open source.

„Potrzeba wdrożenia tej integracji wynika z popularności obu systemów i zainteresowania klientów. Przeprowadziliśmy badania rynku, których wyniki utwierdziły nas w takim przekonaniu. Sama integracja przebiegła bez jakichkolwiek problemów” – powiedział w rozmowie z redakcją Evigo.pl Konrad Pawlus z SALESmanago.

Praktycznie nieograniczony dostęp do kodu źródłowego pozwala na dowolną personalizację oraz dopasowanie tworzonych sklepów do własnych potrzeb. Wokół samej platformy urosła również spora społeczność aktywnych programistów, która cały czas rośnie i chętnie wspiera nowych użytkowników Magento. Sprawiło, to że 1 na 4 firmy działające online decydują się na Magento.

Użytkownicy integracji uzyskują dostęp do wszystkich funkcjonalności SALESmanago Marketing Automation. Wśród nich znajduje się:

1. Identyfikacja i monitorowanie zachowania osób wchodzących do sklepu internetowego System monitoruje zachowanie poszczególnych osób przeglądających ofertę sklepu. W oparciu o te informacje buduje ich profil. Dzięki temu wiemy czym dokładnie są zainteresowani poszczególni użytkownicy i na jakim etapie podejmowania decyzji zakupowej obecnie się znajdują. Dzięki temu możemy lepiej dopasować komunikację do potrzeb indywidualnych osób.

Źródło: marketing-automation.pl

2. Automatyczne dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą W oparciu o profil klienta system automatycznie dopasowuje produkty do jego potrzeb i umieszcza je w szablonie wiadomości e-mail. Tak dokładnie dopasowana wiadomości może być wysłana krótko po wizycie kontaktu na stronie WWW.  Tego typu wiadomości dopasowane pod względem czasu i treści wysyłki do indywidualnego odbiorcy osiągają średnio 400% wyższe wskaźniki konwersji, ich OR i CTR dochodzi do odpowiednio 44% i 18%.

Źródło: marketing-automation.pl

3. Wiadomości e-mail z porzuconym koszykiem Automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail zawierających porzucony przez klienta koszyk i przypominający o możliwości jego wykupienie skutecznie ograniczają ilość porzuceń. Dodatkowo często wpływa na zwiększenie średniej wartości zakupów, gdyż klienci starają się maksymalnie wykorzystać stały koszt dostawy.

4. Rekomendacje produktowe na stronie sklepu Mechanizm, który dopasowuje produkty wysyłane w wiadomości e-mail do profilu użytkownika może równie skutecznie wyświetlać dopasowane produkty w formie ramek produktowych na stronie internetowej sklepu.

5. Dopasowane i personalizowanie formularze kontaktowe Formularz kontaktowy, również może dopasowywać się do zachowania osób odwiedzających stronę WWW. W zautomatyzowany sposób może dopasowywać swoją treść do przebiegu wizyty anonimowych i zidentyfikowanych użytkowników strony WWW. Dzięki temu zaoferuje on pomoc przy wyborze produktu, którego poszukuje dany klient.  Im lepiej dopasowana treść formularza kontaktowego do potrzeb poszczególnych klientów, tym więcej konwersji i pozyskanych kontaktów.