Michael Neervoort, TREI Real Estate: Trzy projekty w toku

Michael Neervoort, TREI Real Estate

Michael Neervoort, TREI Real Estate

TREI Real Estate buduje i zarządza nieruchomościami komercyjnymi na terenie całej Europy. O najciekawszych projektach firmy, planach inwestycyjnych i polskim rynku centrów handlowych rozmawiamy z Michaelem Neervoort, dyrektorem zarządzającym TREI Real Estate

Od początku 2012 roku spółka TREI Real Estate oddała do użytku sześć parków handlowych Vendo Park. Proszę opowiedzieć o początkach powstania firmy i o tym, jak narodził się pomysł na realizację tego typu obiektów handlowych?

TREI Real Estate kontynuuje tradycję działającej na rynku od 150 lat korporacji Tengelmann. Od początku swego istnienia, czyli od 2008 roku, TREI Real Estate buduje, inwestuje i zarządza około 500 nieruchomościami. Przychody spółki z tytułu wynajmu powierzchni obecnie to 100 mln euro rocznie. Aktualnie działamy na rynkach niemieckim, polskim, czeskim, słowackim, austriackim, węgierskim i portugalskim.

Obecnie chcemy się skupić na rozwoju sieci parków handlowych pod wspólnym szyldem Vendo Park. Sieć będzie rozwijana w Polsce, Czechach i na Słowacji. Na rynku niemieckim z kolei planujemy inwestowanie w nieruchomości mieszkaniowe. Wszystkie nasze projekty to inwestycje długoterminowe, których jesteśmy deweloperem, inwestorem i odbiorcą końcowym. W rezultacie od samego początku zapewniamy finansowanie inwestycji, zabezpieczając ją przez wszystkie etapy prowadzące do odbioru nowego projektu. Uważam, że nasz model działania jest bardzo interesujący dla wszystkich rynków, na których jesteśmy obecni. Jest zgodny z naszą strategią stałego, organicznego  rozwoju, zapewniając korzyści także naszym partnerom biznesowym.

vendo_park

W październiku 2013 roku ruszył pierwszy Vendo Park w Polsce w miejscowości Nysa. W planach jest budowa kolejnych. Jak można scharakteryzować ten koncept obiektów handlowych?

Z racji tego, że nasze Vendo Park to projekty dedykowane długoterminowemu portfelowi nieruchomości, skupiamy się przede wszystkim na wysokiej jakości tych obiektów. Chcemy stworzyć sieć retail parków o doskonałym standardzie. Nasze obiekty, oprócz najlepszych lokalizacji zapewniających wysoką odwiedzalność, charakteryzują się także odpowiednim doborem oferty najemców. Koncept Vendo Park zawsze oparty jest o dużego, grającego kluczową rolę operatora spożywczego  Własne zarządzanie projektem, procesem budowy i terminami gwarantuje spełnienie najwyższych standardów, jakie sobie wyznaczamy. Potwierdzają to także nasi partnerzy biznesowi, którzy doceniają nasze projekty, odnotowując wysokie obroty i czując się w nich jak u siebie w domu. Ponadto najemcy mogą liczyć na atrakcyjne, konkurencyjne stawki czynszu i  minimalizm kosztów wspólnych.

Ile Vendo Parków powstało do tej pory i jak ocenia Pan potencjał lokalizacji pod tego typu projekty w Polsce?

Vendo Park w Nysie jest naszym pierwszym i największym projektem w Polsce. Łącznie od maja 2012 roku oddaliśmy do użytku sześć parków handlowych. Poza Polską były to retail parki w Czechach i na Słowacji. Aktualnie w budowie są kolejne trzy inwestycje, których otwarcie planujemy w 2014 roku, oraz kilka innych projektów we wstępnej fazie przygotowania.

Jeśli chodzi o polski rynek, to widzimy spory potencjał dla tego typu obiektów – przynajmniej  40 lokalizacji spełniających nasze standardy jakości.

Więcej o projektach TREI Real Estate w najnowszym wydaniu Shopping Center Poland.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016