Jak z sukcesem zbudować sieć detaliczną w centrach handlowych?

Zakupy

– Kluczowe znaczenie dla sukcesu budowy sieci handlowej mają przede wszystkim: przemyślana i konsekwentna strategia rozwoju, dobry biznesplan, rzetelna analiza rynku, właściwy dobór lokalizacji czy warunki biznesowe w umowach najmu. Istotne znaczenie ma również dobór partnerów wspierających najemcę w budowie sieci (agencja nieruchomości, kancelaria prawna) – powiedziała w rozmowie z portalem Retailnet Anna Radecka, Senior Associate, Dział Powierzchni Handlowych, Colliers International

– Budując strategię rozwoju sieci w centrach handlowych, podstawowe znaczenie ma wybór miast, w których dana sieć chce zaistnieć. Należy się kierować takimi kryteriami, jak siła nabywcza populacji, nasycenie oraz jakość obiektów handlowych, dopasowanie rynku do konkretnego charakteru działalności oraz posiadane zaplecze logistyczne.

– Znając już listę miast, należy zwrócić uwagę na pozycjonowanie oraz lokalizację poszczególnych centrów handlowych, a także ich kondycję. Poszczególne centra handlowe należy ocenić pod kątem oczekiwań oraz charakteru działalności danego najemcy. Przy ocenie konkretnego centrum powinno się wziąć pod uwagę jego pozycjonowanie, zasięg oddziaływania, tenant mix, w przypadku istniejących centrów – generowany foot fall oraz obroty innych najemców i potencjał ewentualnego rozwoju.

– Bardzo ważną rolę odgrywają również: funkcjonalność architektury obiektu, dobra komunikacja, dojazd, liczba miejsc parkingowych. Cenną informacją jest także, kto jest właścicielem oraz zarządcą centrum handlowego, jaka jest jego polityka, jeśli chodzi o kwestie zarządzania i marketingu.

– Najemca, który nie ma wiedzy na temat rynku, na którym chce budować sieć, lub nie posiada odpowiedniego zaplecza, powinien rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnej agencji nieruchomości.

Reklama

Galeria Jurajska