Najnowsze badania opublikowane przez firmę IBM pokazują, że konsumenci korzystają z tabletów w zupełnie odmienny sposób, niż ze smartfonów. Według ekspertów firmy, te różnice muszą znaleźć odzwierciedlenie w polityce firm prowadzących handel w sieci.

Podczas Boxing Day, święta obchodzonego w Wielkiej Brytanii 26 grudnia, większość ruchu na witrynach sprzedażowych wygenerowali użytkownicy urządzeń mobilnych. Podczas gdy właściciele tabletów napędzali sprzedaż, użytkownicy smartfonów głównie generowali ruch. Raport „IBM Digital Analytics Benchmark” zawiera szereg ciekawych spostrzeżeń dotyczących tegorocznego Boxing Day w Wielkiej Brytanii:

 

 

  • Sprzedaż online wzrosła o ponad 40,4% w skali roku.Ruch na witrynach sprzedażowych generowany przez urządzenia mobilne wzrósł do 58% ogólnej liczby odwiedzin, co stanowi 42% wzrostu w skali roku.
  • Liczba produktów kupionych przez użytkowników mobilnych wzrosła o 63% w skali roku, przekraczając 45% całości sprzedaży wygenerowanej tego dnia.
  • Smartfony odpowiadają za 29,9% ruchu online wygenerowanego podczas Boxing Day, a tablety za 28%. Za 29,4% całości sprzedaży z tego dnia odpowiadają użytkownicy tabletów, co stanowi prawie dwukrotność sprzedaży wygenerowanej przez użytkowników smartfonów – 15,8%. Średnia wartość zamówienia na tabletach wyniosła 83,55 funta, a na telefonach komórkowych – 78,06 funta.
  • Posiadacze urządzeń wyposażonych w platformę iOS wygenerowali 41,8% ruchu i 34,7% całości sprzedaży, natomiast użytkownicy tabletów i smartfonów wyposażonych w system Android odpowiednio 15,1% i 9,8%. Średnia wartość zamówienia wyniosła 82,33 funta dla urządzeń korzystających z iOS oraz 78,93 dla tych działających na Androidzie.

Według Jamesa Lovella, analityka odpowiedzialnego w IBM za opracowywanie nowych rozwiązań sprzedażowych, po raz pierwszy mamy do czynienia z sytuacją, w której urządzenia mobilne wyprzedziły tradycyjne komputery. „Kanał mobilny zyskał dominację w niespotykanym tempie. Teraz przedsiębiorcy muszą przyjrzeć się dokładnie roli, którą poszczególne urządzenia odgrywają w podróży klienta przez świat sprzedaży online i jak wpływają na podejmowane przez niego decyzje” – twierdzi Lovell. „Największym wyzwaniem będzie maksymalizacji efektywności tych urządzeń w taki sposób, aby osiągnąć korzyści jednocześnie w sprzedaży tradycyjnej i cyfrowej” – dodaje.