TextilMarket
TextilMarket

W 2013 roku w ramach TextilMarket wprowadzono wiele zmian, m.in. w zakresie zarządzania siecią sprzedaży. Sieć TXM powiększyła się o 25 marketów, 6 sklepów zostało przeniesionych w nowe atrakcyjniejsze handlowo lokalizacje, a 2 zostały zrewitalizowane. Do końca grudnia spółka Redan, właściciel sieci, zrealizowała plan dotyczący przekształcenia sklepów własnych na ajencyjne

Obecnie sieć składa się 283 marketów, z czego 40 sklepów działa w nowej ajencyjnej formule (30 przekształconych oraz 10 nowo otwartych). W 2014 roku liczba sklepów w tej formule ma zwiększyć się do 120. Wdrożone już zmiany wskazują, że prowadzenie własnego biznesu motywuje do lepszego zarządzania sprzedażą poprzez zorientowanie na wyniki i cel. Realizacja planów sprzedażowych w placówkach ajencyjnych wypada korzystniej niż w sklepach własnych – o 2,7 proc. w targecie i 5,87 proc. w dynamice.

W sklepach dyskontowych dokonano także zmiany logotypu na TXM, który sukcesywnie jest wprowadzany w nowo otwieranych placówkach i wymieniany w istniejących już marketach.

Redan SA jest operatorem detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash i Happy Kids, oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono- i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Trolli Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket.