Twitter wprowadził narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy mogą śledzić skuteczność kampanii prowadzonej za pomocą promocyjnych tweetów. Nowa opcja pozwoli sprzedawcom ustalić, jaki wpływ mają reklamy na Twitterze na zachowania klientów i ich zaangażowanie.

Oświadczenie na oficjalnym blogu Twittera pokazuje, jak działa nowe narzędzie na przykładzie sprzedawcy obuwia, który korzystał z promocyjnych postów do rozreklamowania swojej oferty. Dzięki nowej opcji dowie się, jaką sprzedaż napędziła konkretna kampania reklamowa na Twitterze.

Twitter_Conversion_Reporting

W tym celu reklamodawca musi utworzyć specjalny tag na swojej stronie z potwierdzeniem sprzedaży. Za jego pomocą Twitter otrzyma raport w momencie, gdy klient dokonuje zakupu. Następnie porównuje konkretną transakcję z listą użytkowników, którzy widzieli albo dokonali interakcji z odpowiednim promocyjnym postem.  „Analitycy przygotują na tej podstawie raport, w którym zawarta będzie liczba użytkowników, którzy dokonali zakupu, jaki był CPA (cost per action), jednak nie ujawnią kto konkretnie oglądał bądź kliknął na promocyjny post. Dzięki temu narzędziu reklamodawcy będą mogli skupić się na tych kampaniach, które są najbardziej efektywne i napędzają największą sprzedaż.” – pisze na blogu firmowym Abhishek Shrivastava, menadżer produktu w Twitterze.

Post-conversion-Twitter

Twitter bada również możliwe typy konwersji: generowanej przez zaangażowanie użytkowników oraz przez oglądalność reklamy. Przez zaangażowanie rozumiane jest kliknięcie na link, udostępnienie, dodanie do ulubionych bądź śledzenie. Konwersja wynikająca z oglądalności to po prostu dokonanie zakupu poprzedzone wyświetleniem przez użytkownika reklamy. Dzięki nowemu narzędziu można ustawić oddzielne „okienka atrybucji” dla oddzielnych typów konwersji. Ustalają one maksymalny przedział czasowy, jaki może minąć od momentu wyświetlenia reklamy do dokonania zakupu, aby reklama była zaliczona jako bodziec do transakcji online.