Guillaume de Colonges, Carrefour

Z początkiem stycznia 2014 roku stanowisko prezesa Carrefour Polska objął Guillaume de Colonges. Zastąpił on dotychczasowego prezesa – Jean Anthoine, który rozpocznie nową misję w Grupie Carrefour

Guillaume de Colonges związany jest z Carrefour od ponad 21 lat. Posiada duże doświadczenie zarówno w kompleksowym zarządzaniu przedsiębiorstwem, jak również w operacyjnej działalności handlowej. W swojej karierze zawodowej zajmował liczne stanowiska zarządcze, realizując zadania m.in. z zakresu ekspansji oraz przejęć spółek na arenie międzynarodowej. Guillaume de Colonges swoją karierę zawodową w Carrefour rozpoczął we Francji w 1992 roku.

Po 6 latach pracy został awansowany na dyrektora handlowego, dział non-food w Polsce, gdzie odpowiadał m.in za otwarcia pierwszych sklepów Carrefour.

Następnie otrzymał nominację na dyrektora handlowego i logistyki Carrefour w Turcji, a w 2006 roku został dyrektorem ds. rozwoju supermarketów i odpowiadał za przejęcie 86 sklepów. W 2008 roku objął stanowisko COO (Chief Operation Officer) w Tajwanie (63 sklepy), po czym został nominowany na stanowisko prezesa Carrefour w Singapurze i Malezji. W 2010 roku powrócił do Turcji, gdzie jako CEO (Chief Executive Officer) Carrefour zarządzał 245 sklepami.

Carrefour Polska należy w 100 proc. do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: minimarket i convenience. W portfelu Carrefour znajduje się także 20 centrów handlowych skupionych w dużych i średnich miastach. Firma działa także na rynku przymarketowych stacji paliw.