Więcej klientów w pierwszym tygodniu 2014 roku

Zakupy w centrum handlowym

Zakupy w centrum handlowym, fot. Shutterstock

FootFall Indeks Polska od 30 grudnia 2013 roku do 5 stycznia 2014 roku wzrósł o 13,1 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniósł 68,23 pkt. Natomiast w skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych wzrosła o 9,9 proc. Wzrosty we wszystkich porównaniach i prawie dziesięć procent dodatniego wyniku skumulowanego to najlepsza wróżba na rozpoczęty rok – informuje firma Experian

Natomiast grudzień 2013 roku dla FootFall Indeks Polska wypadł znacznie słabiej niż grudzień rok wcześniej. W porównaniu miesięcznym w grudniu polskie centra handlowe odwiedziło mniej osób niż w listopadzie o nieco ponad 2 proc. W ujęciu rocznym spadek wyniósł ponad 10 proc. Ogólnie FootFall Indeks Polska wypadł słabiej o 4 proc. niż w 2013 roku.

Według firmy Experian jest kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Pierwszą jest kalendarz. Rok wcześniej grudzień miał więcej dni wypadających w weekendy. Dodatkowo w tym roku wiele osób zdecydowało się wyjechać z miast na przerwę świąteczno-noworoczną.

Nie wolno jednak ignorować sygnałów, że zmienia się sposób handlu w Polsce. Wybór z każdym rokiem rośnie. Pojawia się więcej kanałów dystrybucji i rośnie podaż. Klient ma więcej możliwości zakupu towarów i nie zawsze wybiera centrum handlowe –komentują analitycy firmy Experian.

FootFall Indeks Polska przedstawia procentowe zmiany liczby odwiedzających wybrane centra handlowe na terenie Polski, co może służyć ocenie sprzedaży detalicznej.

Reklama

Galeria Jurajska