LMS Invest zainwestował w dwie spółki działające w obszarze e-commerce związanym z modą. Serwis Mustache.pl i działający w oparciu o model subskrypcyjny portal Full of Fashion to dwa nowe projekty w portfolio funduszu należącego do SpeedUp Venture Capital Group.

„Wybraliśmy oba projekty ze względu na ich duży potencjał. Dodatki modowe sprzedawane w oparciu o model subskrypcji to w Polsce nowość. Podobne serwisy działające za granicą cieszą się rosnącą popularnością i ciekawie będzie sprawdzić jak w praktyce pomysł przyjmie się na polskim rynku, bo rokowania wyglądają obiecująco” – mówi Tomasz Czapliński, prezes LMS Invest. „Z kolei twórcy mustache.pl wypromowali cykl targów prezentujących modę od niezależnych projektantów – kilkadziesiąt tysięcy klientów odwiedzających je regularnie to świetna prognoza dla tego rodzaju biznesu” – dodaje.

Full of Fashion to nie tylko nowa marka dodatków modowych, ale także nowatorski system sprzedaży w formie subskrypcji. Marka skierowana jest do kobiet, które poszukują ciekawych, modnych akcesoriów. „Wygodna forma ich sprzedaży oraz gotowe, skomponowane przez stylistów zestawy, pozwolą zaoszczędzić klientkom czas i pieniądze. Przez najbliższe 2 lata chcemy pozyskać kilkanaście tysięcy subskrybentek. Równolegle rozwijać będziemy typowy sklep e-commerce z akcesoriami modowymi” – mówi Jakub Mazurkiewicz, współzałożyciel Full of Fashion. „Plany na rozwój naszej marki to wyjście poza granice Polski, w której chcemy uzyskać pozycję lidera na runku sprzedaży online dodatków do mody” – dodaje.

Źródło: fulloffashion.pl

„Z obserwacji polskiego i zagranicznego rynku wynika, że co najmniej 75% zakupów w systemach subskrypcyjnych następuje po ujawnieniu zawartości pudełka. Dlatego też w swojej koncepcji modelu sprzedaży zrezygnowaliśmy z „mystery box”. Klientki i klienci serwisu będą wiedzieć jakie konkretnie produkty znajdą się wewnątrz przesyłki” – mówi Marcin Pawełczyk, współtwórca Full of Fashion. Twórcy marki chcą, by była ona kojarzona z dobrej jakości produktami, które można nabyć za rozsądną cenę.

Jakub Mazurkiewicz i Marcin Pawełczyk mają także duże doświadczenie w outsourcingu produkcji i na rynku e-commerce. Do zespołu zaprosili fachowców od mody, czołowych projektantów, stylistki i blogerki modowe. Z Full of Fashion współpracuje Ewelina Rydzyńska, znana stylistka gwiazd na co dzień współpracująca m.in. z TVN. Projekt wystartował w połowie grudnia 2013.

Źródło: mustache.pl

Mustache.pl to internetowa platforma oferująca odzież, akcesoria i dodatki do domu stworzone przez projektantów. Jej twórcy, Patrick Deba i Konrad Ozdowy swoją przygodę z biznesem w branży modowej rozpoczęli od organizacji Mustache Yard Sale, jednych z pierwszych targów mody w środkowej części Europy. Targi organizowane w ramach grudniowej, dziesiątej już edycji odwiedziło 30 tysięcy osób, które mogły wybierać wśród propozycji przygotowanych przez 420 wystawców. 

„Patrząc na ogromny sukces targów Yard Sale i niezwykle dynamiczny rozwój młodej niezależnej mody nad Wisłą, naturalnym dla nas krokiem było przeniesienie się do świata online” – mówi Patrick Deba z mustache.pl „Postanowiliśmy stworzyć narzędzie kompleksowo obsługujące proces sprzedaży od prezentacji produktu aż po jego wysyłkę. Tym samym projektanci mogą praktycznie od samego początku swojej działalności prowadzić sprzedaż na cały świat” – dodaje.

Sama platforma to jednak nie tylko narzędzie do bezpiecznej i łatwej sprzedaży, ale również największa w tej części świata grupa osób skupiona wokół mody niezależnej. Oprócz platformy sprzedażowej wprowadzono również profile kupujących. Mają one tworzyć społeczność ludzi świadomych mody, z możliwością wymiany poglądów, oraz prezentacji swoich stylizacji na stronie jak i połączonych z nią portalach społecznościowych.

Od konkurencji mustache.pl zdecydowanie wyróżnia komplementarność i kompleksowość usług online i offline. Dodatkowo w asortymencie platformy oprócz produktów z kategorii mody klienci znajdą również przedmioty codziennego użytku i meble, a w przyszłości również pozycje wydawnicze wydawane w systemie self-publishingu. W serwisie, od momentu jego uruchomienia 3 miesiące temu, zarejestrowało się już 2500 użytkowników.