Szwedzka sieć multimarketów Jula przeprowadziła badania konsumenckie dotyczące swojej marki i samych sklepów. Dzięki internetowym wywiadom, ankietom oraz bezpośrednim kwestionariuszom prowadzonym na terenie sklepów sieci udało się zebrać opinię prawie tysiąca klientów – zarówno Jula, jak również innych sieci handlowych

Badani deklarowali znajomość marki Jula oraz jej oferty, a ponad 75 proc. wiedziało, że multimarkety Jula pochodzą ze Szwecji. Ponad 96 proc. badanych stwierdziło również, że pracownicy w multimarketach Jula są pomocni, co jest bardzo ważne dla dzisiejszego wymagającego konsumenta. Co ciekawe, okazało się, iż pośród całej badanej grupy dla aż 84 proc. głównym powodem odwiedzenia centrum handlowego jest wizyta właśnie w Jula, a prawie trzy czwarte osób (68 proc.) przyjeżdża do multimarketu w celu zakupu wybranych wcześniej, konkretnych produktów.

Ponadto z badania płyną ciekawe informacje o preferencjach zakupowych Polaków. Ponad 71 proc. badanych wybiera się na zakupy w towarzystwie innej osoby. Natomiast ponad 70 proc. ufa szwedzkim sieciom handlowym, a zdaniem połowy asortyment w nich oferowany jest wysokiej jakości.

– Wyniki badań upewniły nas, że koncept Jula spodobał się w Polsce. Konsumenci doceniają zarówno zróżnicowanie asortymentowe, jak również dobrą jakość marek własnych i niskie ceny produktów, które możemy zaoferować dzięki kontaktowi z fabrykami bez pośredników. W zbudowaniu świadomości marki Jula, jak i jej asortymentu znacząco pomogło również wejście w 2013 roku z szeroko zakrojoną reklamą do telewizji i internetu – powiedziała Agnieszka Murawińska-Silczuk, Marketing Manager Jula Poland.

Jula – szwedzka sieć multimarketów – posiada w Polsce obecnie 10 sklepów: w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Słupsku, Gdańsku, Gliwicach, Poznaniu i Bielsku-Białej. W Jula szeroki wybór gwarantuje asortyment ponad 13 tys. produktów, często marek własnych – niedostępnych w innych sklepach, ale uznanych i docenianych w Szwecji czy Norwegii. Oferta w samym sklepie podzielona została na 8 części tematycznych: Narzędzia i maszyny, Artykuły budowlane i farby, Elektryka i oświetlenie, Odzież artykuły BHP, Ogród, Wypoczynek, Artykuły motoryzacyjne oraz AGD i RTV. W roku 2012 sprzedaż całej sieci wyniosła około 4 mld SEK (ok. 2 mld zł), a zatrudnienie przekroczyło 2 tys. pracowników.