Pozytywny wynik Tesco w Polsce

Tesco

Tesco

Sieć Tesco w ostatnim raporcie dotyczącym wyników sprzedaży za okres świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku poinformowała o wzroście sprzedaży like-for-like w Polsce i na Węgrzech. Z danych grupy wynika, że Tesco zanotowało jednak spadki na większości innych rynków

Łączna sprzedaż Tesco na rynkach międzynarodowych spadła o 0,6 proc. (przy stałych kursach wymiany walut, wliczając także benzynę). Negatywnie na wynik sieci za granicą wpłynęły kursy wymiany walut.

Sprzedaż like-for-like Tesco na rynkach międzynarodowych spadła o 3,5 proc. (wliczając benzynę) i o 0,6 proc. po uwzględnieniu stałych kursów wymiany i benzyny. Sprzedaż Grupy w okresie sześciu tygodni do 4 stycznia 2014 spadła o 1,2 proc. (włączając benzynę). Na rodzimym rynku Tesco w Wielkiej Brytanii całkowita sprzedaż (z podatkiem VAT i benzyną) spadła o 1,5 proc., natomiast sprzedaż like-for-like zmalała o 2,4 proc.

W analizowanym okresie całkowita sprzedaż w Europie spadła o 0,8 proc. przy stałych kursach wymiany, przy lepszym wyniku like-for-like na każdym z rynków (ogólny spadek o 1,3 proc. z benzyną) niż w III kw., w tym przy pozytywnym wzroście sprzedaży like-for-like w Polsce i na Węgrzech.

Firma nie podała, jakie osiągnęła dokładnie wyniki w naszym kraju. Sklepy Tesco w Polsce obecne są od 1998 roku. Tesco to 450 sklepów w całym kraju, 29 stacji benzynowych oraz własne centra dystrybucyjne. Sieć tworzą zarówno duże hipermarkety, jak i osiedlowe supermarkety. Hipermarkety Tesco oferują nawet do 50 tys. produktów – od świeżej żywności, po artykuły przemysłowe i AGD/RTV.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016