IgnitionOne, światowy lider technologii marketingu internetowego, opublikował raport za czwarty kwartał 2013 roku. Wynika z niego, że marketing internetowy znajduje się nadal na fali wzrostu. Największy wzrost w czwartym kwartale, który obejmował sezon świąteczny, zanotowano dzięki Product listing ads (PLA).

Z raportu wynika również, że zwiększyła się liczba reklam zamieszczanych wyszukiwarkach na urządzeniach mobilnych oraz innych form płatnej obecności w wyszukiwarkach. Dane o marketingu internetowym publikowane są przez firmę IgnitionOne, która zarządza budżetem marketingowym o wysokości ponad 1,5 miliarda dolarów

Kluczowe wnioski z raportu:

  • Rok 2013 skończył się silnym czwartym kwartałem. W Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamy w wyszukiwarkach wzrosły o 12% rok do roku
  • Wzrost wydatków na reklamy na tabletach zaczynają się normalizować, podczas gdy budżety na smartfony poszły w górę. Wydatki na tabletach wzrosły o 82% rok do roku, natomiast na smartfony o 253%. Ustabilizowanie się budżetów na tablety może być związane  z tym, że Enhanced Campaigns ograniczają targetowanie na tym urządzeniu. Poza tym marketingowcy zainwestowali w nie sporo w czwartym kwartale 2012 roku.
  • Yahoo! Bing Network utrzymuje swoją pozycję. W czwartym kwartale 2013 roku wyszukiwarka zgarnęła 22,7%, Google zaś 77,3%. Nastąpił minimalny wzrost w porównaniu z 22,6% w czwartym kwartale 2012 roku.
  • Product Listing Ads (PLAs) zyskują na znaczeniu. Dla amerykańskich reklamodawców, którzy z nich korzystają, wejścia sprowokowane tego typu reklamami wzrosły o 380%, liczba kliknięć wzrosła o 312%, a wydatki o 618% w porównaniu z czwartym kwartałem 2012 roku. W 2013 roku PLA odpowiadały za 10% odsłon, 13% kliknięć oraz za 16% całej sprzedaży. Wzrost wydatków na PLA znacznie przegonił wzrost na tradycyjne reklamy w wyszukiwarkach.

„Minął ponad rok odkąd wprowadzono PLA do strategii marketingu w internecie, a ten kwartał dowodzi, że ten produkt reklamowy zaczął żyć własnym życiem” – komentuje Roger Barnette, prezes IgnitionOne. „Zarówno marketingowcy jak i konsumenci dostrzegli wartość tych reklam. Pokazuje to zarówno wzrost wydatków na nie, jak i wzrost liczby generowanych kliknięć, szczególnie w porównaniu ze standardowymi reklamami w wyszukiwarkach.”

IgnitionOne jest światowym liderem technologii marketingowych opartych na chmurze, oferuje światowej klasy platformę i usługi eksperckie, które pomagają zarządzać marketingiem w sieci. Firma obecnie dociera do 300 milionów użytkowników miesięcznie w 55 krajach, generuje ponad 30 milionów dolarów przychodów rocznie dla firm takich jak General Motors, DIRECTV, Ann Taylor, La Quinta czy Fiat, a także dla agencji marketingowych: 360i, GroupM oraz iProspect.