Nominowani w kategorii Sport Retailer of the Year 2014

Sieć Martes Sport, Sport Direct, 4F oraz Foot Locker zostały nominowane do nagrody SCF Retailers Awards w kategorii Sport Retailer of the Year 2014. Zwycięzcę poznamy 6 lutego podczas Shopping Center Forum 2014 Winter Edition

Martes Sport sp. z o.o. działa na rynku od 1997 roku. Obecnie spółka posiada 69 sklepów sieci Martes Sport i 9 sklepów outletowych Hi-Tec. Firma otwiera salony, które dysponują powierzchnią od 270 mkw. do ponad 2 tys. mkw. W samym grudniu 2013 roku firma uruchomiła 4 nowe salony: w CH Bonarka City Center, CH Karuzela w Wodzisławiu, Fashion House w Sosnowcu oraz w Poznań City Center. W sklepach Martes Sport znajdują się produkty (odzież, obuwie i akcesoria sportowe) m.in. takich marek, jak: Nike, Adidas, Reebok, Puma, Arena, Colmar, Hi-Tec, Iguana, Magnum, Martes, Elbrus, Salomon, Ecco, Merrell, Kross, The North Face, Brugi, Head, Atomic, Rossignol, Blizzard, Uwex, Carrera, Viking.

Firma Sports Direct powstała w 1982 roku w Wielkiej Brytanii. Dziś jest największą siecią sklepów z wyposażeniem i odzieżą sportową w Anglii, jeżeli chodzi o przychody i zyski z działalności operacyjnej. Sieć jest obecna w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii, Francji, Portugalii, Holandii i Słowenii. Posiada blisko 500 sklepów, które działają pod nazwami SportsDirect.com (outlety), Field and Trek, Hargreaves Sports, Gilesports i Donnay International. Na polskim rynku firma pojawiła się w ubiegłym roku, otwierając swój pierwszy sklep w Parku Handlowym Targówek. Obecnie prowadzi 5 sklepów m.in. w CH Europa Centralna w Gliwicach i Poznań City Center. Firma ma już podpisane kolejne umowy najmu w obiektach handlowych: Parku Handlowym Młyn we Wrocławiu i Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja w Łodzi. Średnia powierzchnia sklepów SportsDirect.com to około 2 tys. mkw. Sportsdirect.com oferuje odzież, obuwie i sprzęt w konkurencyjnych cenach. Asortyment firmy obejmuje produkty znanych marek, takich jak: Nike, Adidas, Lonsdale, Puma i Dunlop.

Właścicielem marki i sieci sklepów 4F jest firma OTCF. W jej portfolio znajdują się również takie brandy, jak FOB, Outhorn, Tutto Bene oraz Wild Nature. 4F produkuje wysokiej klasy odzież i akcesoria sportowe. Firma regularnie poszerza sieć punktów sprzedaży, opierając się zarówno na sklepach własnych, jak i punktach franczyzowych. Produkty firmy można kupić także za pośrednictwem sklepu internetowego. Obecnie spółka prowadzi ponad 110 sklepów 4F. W tym roku planuje poszerzyć sieć o 30 nowych punktów. Ostatnio otwarto sklepy 4F w warszawskim CHR Wola Park (powierzchnia 150,6 mkw.), Galerii Mokotów (pow. 174 mkw.), Centum Aura w Olsztynie (pow. 160,10 mkw.), Galerii Malta w Poznaniu (pow. 98,44 mkw.). Marka 4F po raz kolejny w roku 2014 ubierze Polską Reprezentację Olimpijską na Igrzyska Olimpijskie w Soczi oraz odbywające się tam również Igrzyska Paraolimpijskie. Współpracuje także z najlepszymi sportowcami poprzez związki sportowe: Polski Związek Narciarski, Polski Związek Biathlonu i Polski Związek Lekkiej Atletyki.

Foot Locker to amerykańska sieć sklepów sprzedająca przede wszystkim buty sportowe. W ofercie firmy znajdują się przede wszystkim modele wyprodukowane przez międzynarodowe marki specjalnie dla niej. Firma posiada ponad 3,5 tys. sklepów w 28 krajach. W Europie odwiedza je blisko 170 mln klientów rocznie. W Polsce Foot Locker działa w CH Złote Tarasy w Warszawie, CH Arkadia, w Bonarka City Center w Krakowie oraz w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Sieć Foot Locker osiąga roczne obroty ze sprzedaży rzędu 5 mld dol. (17 mld zł.) Giełdowa wartość spółki to ok. 3,8 mld dol. (13,2 mld zł). Otwiera salony pod szyldami: Foot Locker, Lady Foot LOcker, KIds Foot Locker, Foottraction, Champs Sports i CCS.

Reklama

Galeria Jurajska