Odzież sportowa H&M

Od niedawna w salonach H&M można znaleźć działy odzieży dedykowanej osobom uprawiającym sport, szczególnie jogging. Oferta H&M obejmuje odzież z elastycznych, szybko schnących i oddychających materiałów funkcjonalnych. Klienci mają do dyspozycji kurtki, spodnie, bluzy, koszulki, czapki, skarpety, a także akcesoria – torby, bidony czy opaski sportowe. Firma ma w planach znaczne poszerzenie tego asortymentu

Decyzję w tej sprawie firma podjęła z powodu dużego zainteresowania klientów tego typu ofertą. Uprawianie sportu stało się bowiem częścią modnego stylu życia. Nie bez znaczenia były też najnowsze dane ekspertów, z których wynika, że rynek odzieży sportowej ma duży potencjał. Euromonitor oszacował, że w 2014 roku rynek odzieży sportowej będzie wart 220 mld dol. Tym samym wzrośnie on w tym roku o ponad 7 proc., podczas gdy cały rynek odzieżowy – jedynie o 5,8 proc.

Jak podała agencja Reuters, H&M wprowadzi do sklepów nową sportową kolekcję, która wcześniej była testowana przez szwedzką reprezentację olimpijską. Sportowcy zostaną także ubrani przez szwedzką firmę na otwarcie i zakończenie igrzysk. Z pewnością na początku firma nie zagrozi firmom Adidas, Nike czy Puma, które specjalizują się w produkcji odzieży sportowej zaawansowanej technologicznie, ale może przekonać do swojej kolekcji dużą grupę klientów. Produkty H&M mogą przypaść do gustu szczególnie tym osobom, które uprawiają sport rekreacyjnie i zależy im na niższych cenach odzieży.

Na koniec listopada 2013 roku grupa H&M posiadała łącznie 3132 sklepy w ponad 50 krajach na całym świecie. W tym samym czasie w roku ubiegłym firma posiadała 2776 salonów. W Polsce firma otworzyła dotychczas łącznie ponad 100 sklepów sieci H&M oraz COS.