Real
Real

Metro Group podało wyniki finansowe za I kw. roku obrotowego 2013/2014 (październik–grudzień 2013). W tym okresie Grupa zanotowała 1,1 proc. wzrost sprzedaży (z uwzględnieniem różnic kursowych i portfela walut). Sprzedaż like-for-like pozostała na poziomie sprzed roku. Firma w tym czasie zamknęła sklepy Makro Cash&Carry w Egipcie

Jak informuje spółka, w I kw. bieżącego roku obrotowego Metro Group otworzyło łącznie 36 sklepów w 9 krajach – 10 sklepów Cash&Carry, 25 Media Saturn i 1 hipermarket Real. 20 nowych otwarć sklepów miało miejsce w krajach ważnych dla rozwoju dla tej Grupy, czyli w Rosji, Chinach, Indiach i Turcji.

Sieć Real zanotowała sprzedaż na poziomie 2,6 mld euro, co stanowi spadek o ponad 15 proc. i 1,9 proc. like-for-like. Sieć Real w Niemczech uzyskała sprzedaż na poziomie 2,2 mld euro, co stanowi spadek o 2 proc. like-for-like. Spadek sprzedaży w Niemczech firma wyjaśnia przede wszystkim wysoką konkurencją dyskontów.

Sprzedaż całej Grupy w pierwszym kwartale roku wyniosła 18,7 mld euro, co stanowi spadek o 3,3 proc. w stosunku ubiegłego kwartału. Sprzedaż like-for-like spadła o 0,2 proc.

Sprzedaż sieci Cash&Carry wyniosła 8,5 mld euro, co oznacza wzrost o 0,9 like-for-like. Grupa uważa ten wynik za satysfakcjonujacy, szczególnie firma zadowolona jest z wyników w rejonie Europy Wschodniej, czyli Rosji, Polski, ale także Turcji. W Niemczech i Europie Zachodniej sprzedaż sieci spadła.

Sieć Real powstała w Polsce pod koniec 1995 roku. Sieć w naszym kraju obejmuje 57 markety, gdzie pracuje obecnie 13,5 tys. osób, sprzedaż prowadzona jest w 39 miejscowościach i 14 województwach, a asortyment tworzy 45 tys. artykułów spożywczych i przemysłowych. Każdy hipermarket to także kilkadziesiąt sklepów w pasażu handlowym.