Salon Świat Prasy

Zgodnie z przyjętą strategią sieć saloników prasowych Świat Prasy otworzyła w 2013 roku 30 nowych placówek. Tym samym zakończyła rok liczbą 91 otwartych sklepów. Obecnie punkty Świat Prasy działają w 11 województwach

W 2013 roku sieć zwiększyła przychody L/L o 15 mln zł, osiągając poziom sprzedaży w wysokości ponad 60 mln zł netto. Natomiast rok wcześniej przychody sieci wyniosły ponad 45 mln zł.

ABRAVA sp. z o.o. Świat Prasy s.k.a., która jest właścicielem sieci, w przyjętej na lata 2013–2016 strategii planuje otwierać ponad 40 salonów prasowych rocznie, by na koniec roku 2016 osiągnąć liczbę 250 punktów sprzedaży.

Świat Prasy intensywnie poszukuje nowych, atrakcyjnych lokalizacji o powierzchni od 25 do 40 mkw. w centrach handlowych, przy supermarketach, dyskontach, a także na dworcach, lotniskach, w szpitalach czy centrach dużych miast.

Firma współpracuje z największymi operatorami spożywczymi na rynku: POLOmarket, Tesco, Intermarché, Biedronka, Netto.

Jeszcze w styczniu br. Świat Prasy zadebiutuje w nowym formacie, otwierając salonik prasowy w warszawskim centrum hotelowo-biznesowym Business Garden Warsaw.

Sieć saloników Świat Prasy jest częścią grupy kapitałowej ABRAVA. Pierwszy salonik powstał w 2007 roku. Obecnie działa 91 saloników prasowych zlokalizowanych przede wszystkim w bezpośrednim sąsiedztwie supermarketów spożywczych. Saloniki działają również w centrach handlowych – m.in.: w CH Uznam w Świnoujściu, CH Karuzela w Biskupcu.