Neo24.pl

Sklep internetowy Neo24.pl należący do spółki Neoidea (właściciela również Neonet, sieci kilkuset sklepów stacjonarnych oferujących sprzęt AGD, RTV i IT) podsumowuje pierwsze wyniki sprzedaży w nowym modelu biznesowym.

Jak już informowaliśmy, IV kw. roku 2013 był szczególny dla sklepu internetowego Neo24.pl. Sezon gwiazdkowych zakupów serwis rozpoczął z nową strategią i modelem biznesowym. Stawiając na ekspansję w nowych segmentach rynku, zaoferował szerszy wybór IT i zabawek oraz dodatkowe kategorie: produkty dla zwierząt, „dom i ogród”, opony oraz perfumy.

– Sklep Neo24.pl zamyka okres świąteczny z bardzo dobrymi wynikami – nie tylko utrzymano tradycyjną tendencję zwyżkową (ruch na stronie w grudniu 2013 roku wzrósł o 30 proc.), ale też odnotowano spektakularny sukces nowych lub rozbudowanych kategorii – np. w segmencie zabawek oraz perfum obroty wzrosły odpowiednio o 60 i 150 proc. Średnia wartość koszyka zakupowego w Neo24.pl w grudniu to prawie 1000 zł – informują przedstawiciele spółki.

– Pierwsze podsumowania i dobre wyniki IV kw. cieszą tym bardziej, że zdecydowaliśmy się na odważny ruch biznesowy: wprowadziliśmy nowy model działania Neo24.pl w najgorętszym dla naszego biznesu momencie roku. Postawiliśmy na znaczne rozszerzenie oferty i odnieśliśmy podwójny sukces. Po pierwsze – odnotowaliśmy ogromne zainteresowanie konsumentów nowymi kategoriami produktów i udowodniliśmy, że możemy z powodzeniem rozwijać się w kierunku sklepu multibranżowego. Po drugie – utrzymaliśmy pozycję w czołówce rynku w kluczowych dla nas segmentach: RTV, AGD i IT. Po trzecie wreszcie, mogliśmy obserwować generalny wzrost zainteresowania Polaków zakupami w sieci – przyrost kupujących gwiazdkowe prezenty w naszym sklepie po raz kolejny osiągnął w tym roku dwucyfrowy poziom. Jeżeli taki wzrost odnotowuje największy e-sklep na rynku, można śmiało postawić tezę, że generalnie branża e-commerce może mieć powody do zadowolenia. Polaków nie trzeba już przekonywać do tego, że zakupy w sieci są bezpieczne, tanie i znacznie wygodniejsze niż tradycyjne – mówi Tomasz Kabarowski, wiceprezes zarządu Neo24.pl.

W nowym formacie witryny www.neo24.pl oferuje jeden koszyk dla kilku domen. Oprócz RTV/ AGD/ IT w portfolio sklepu znajdują się: zabawki, perfumy, opony, produkty z segmentu „dom i ogród“ (narzędzia, sprzęty ogrodowe)  oraz „zoo“ (karmy i akcesoria dla zwierząt).

Jak informują przedstawiciele sklepu, poszczególne kategorie produktów – tak jak w zwykłym centrum handlowym, gdzie potrzebne są osobne sklepy – rządzą się innymi regułami wyboru i ekspozycji. Na www.neo24.pl każda z kategorii ma inną specyfikę prezentowania produktów, a także inne wymiary filtrów – dla przykładu: zabawki można dobierać pod kątem wieku czy płci, a opony pod konkretny model samochodu.

Wśród najczęściej wybieranych prezentów były produkty z segmentu elektroniki i IT (tablety, konsole i gry, smartfony, ale także notebooki). W przypadku niektórych produktów z tego segmentu, najpopularniejszych modeli czy top-nowości, grudniowe wzrosty sięgają nawet kilkuset procent.

Do pozycji chętnie kupowanych w Neo24.pl na prezenty tradycyjnie należały także małe AGD (maszynki do golenia, depilatory, prostownice, suszarki, elektroniczne szczoteczki do zębów, blendery, wypiekacze do chleba, gofrownice etc.). Jak co roku, sprzedażowym hitem okazały się telewizory i zestawy kina domowego, które tradycyjnie przed Bożym Narodzeniem odnotowują ogromne wzrosty sprzedaży. Średnia wartość koszyka zakupowego w okresie okołoświątecznym to prawie 1000 zł – poinformowali przedstawiciele spółki.

Źródłem najwyższych procentowo wzrostów obrotów w Neo24.pl okazały się także nowe kategorie, dodane lub znacznie poszerzone w ramach nowej strategii sklepu. Przykładem są tu zabawki i perfumy. Wprowadzone pilotażowo do sprzedaży wczesną jesienią 2013 roku, w ciągu kilku miesięcy osiągnęły zakładaną efektywność biznesową – poinformowano.

Domena z produktami dla dzieci odnotowała wzrost ruchu na poziomie 70 proc. (z listopada na grudzień) i niemal 60 proc. wzrost obrotów – to wzrost wyższy niż poprzedzająca święta średnia rynkowa. Średnia wartość koszyka zakupowego w przypadku zabawek wyniosła ponad 200 złotych.

– Zabawki, szczególnie droższe, to doskonały przykład kategorii, na której najlepiej widać przewagę zakupów internetowych nad poszukiwaniem prezentu w centrach handlowych. Jak co roku, na listy wymarzonych przez dzieci pozycji trafiło około 20 top pozycji – m.in. określone zestawy klocków. W dużej części tradycyjnych sklepów ich zapas błyskawicznie się wyczerpał, a poszukiwania marketu, w którym byłby dostępny na półkach, mogły się ciągnąć w nieskończoność. W Neo24.pl ten problem nie istnieje – towar jest dostępny w centralnym magazynie i trafia do kupującego prosto stamtąd, można go znaleźć i kupić bez wychodzenia z domu. Ponadto, przy naszej skali biznesu, jesteśmy w stanie pozyskać od dystrybutorów i stworzyć ogromne zapasy prezentowych hitów, w tym także rzadziej spotykane modele – komentuje Tomasz Kabarowski, wiceprezes zarządu Neo24.pl.

Wzrost ruchu na domenie z perfumami wyniósł z kolei 70 proc., a obrotów – rekordowe 150 proc.

Neo24.pl to największy sklep internetowy w Polsce – w 2012 r. jego sprzedaż przekroczyła 300 mln zł.