Rynek sprzedaży odzieży przez internet będzie nadal się rozwijał, jednak jego dynamika nie będzie już taka jak w ostatnich latach. Stawia to nowe wyzwania dla detalistów, którzy pragną zaistnieć na rynku. Uruchomiony właśnie sklep internetowy marki Mohito, należącej do grupy LPP, zamierza wybić się na rynku oferując szybką dostawę, integrując sklep z social media oraz zapewniając wysoki poziom funkcjonalności.

Według przewidywań przedstawicieli LPP, rok 2014, podobnie jak poprzedn,i będzie w zakresie sprzedaży odzieży przez internet wzrostowy.  „Natomiast tendencja wzrostu może nie być już tak agresywna. Nowe rozwiązanie, które się pojawi i będzie stosowane na coraz szerszą skalę, to głównie silniejsze powiązanie sprzedaży internetowej esklepów z social mediami (i to nie tylko w zakresie reklamy). Sprzedawcy będą zwracali większą uwagę na dostarczanie wysokiej jakości informacji o produkcie (rzetelny opis, jakościowe zdjęcia), nacisk na funkcjonalność esklepu (web-usability) niezawodność szybkiej dostawy oraz reklamę internetową jako rzetelne źródło budowania dostępności oferty.” – mówi Magdalena Stefańska-Lotkowska, PR manager w LPP. „Branża odzieżowa rozwija się w internecie bardzo prężnie, dlatego dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców i wyróżnienie się na tle konkurencji z naszej perspektywy stanowi największe wyzwanie, zwłaszcza na etapie startu strony.”

Aby zaistnieć na rynku, marka Mohito aktywnie udziela się w sferze social media i zamierza kontynuować tę aktywności także w kontekście sprzedaży online. Informacje o uruchomieniu sklepu pojawiły się na Facebooku (https://www.facebook.com/Mohito.Fashion) i Instagramie marki (http://instagram.com/mohitofashion) oraz zostały rozesłane do klientek w formie newslettera. „Zgodnie z przyjętymi założeniami informacje o produktach esklepu będą systematycznie pojawiały się we wszystkich wcześniej wymienionych kanałach komunikacji (wspomnianym Facebooku i Instagramie) oraz równolegle na blogu (blog.mohito.pl) i Pintereście (www.pinterest/mohitofashion).” – informuje Magdalena Stefańska-Lotkowska.

Strategia prowadzenia sprzedaży internetowej nie rożni się znacznie w zakresie poszczególnych marek. „Przyjęliśmy założenia, że dążymy do jakościowego kontentu esklepów, szybkiej realizacji zamówień oraz bezawaryjnego działania serwisów. Bardzo ważne w tym temacie są dla nas potrzeby klientów, uważnie i na bieżąco analizujemy zgłaszane sugestie dotyczące funkcjonowania esklepu i jeżeli jest to możliwe uwzględniamy je w trakcie budowania strategii.” – dodaje.

Uruchomiony w połowie stycznia 2014 roku sklep internetowy Mohito oferuje dostawę w jeden dzień. Jest to cel, do którego zmierzać będzie branża e-commerce. Na zachodzie szybka dostawa jest już standardem, w polskich sklepach w większości czeka się na przesyłkę kilka dni. Dlatego nowo otwarte sklepy starają się pod tym względem wyróżnić. W zależności od rodzaju wybranej przez klienta opcji dostawy (standardowa, ekspresowa lub odbiór we wskazanym salonie stacjonarnym) LPP zobowiązuje się do przekazania towaru kurierowi w terminie do 1 dnia roboczego (w przypadku przesyłki ekspresowej); do 3 dni roboczych (w przypadku przesyłki standardowej lub w przypadku odbioru zamówienia we wskazanym salonie stacjonarnym). Sklep internetowy Mohito wyróżnia się ponadto przejrzystą prezentacją oferty katalogowej, wysoką jakością zdjęć produktów i możliwością zapisania się na powiadomienie o aktualnie niedostępnych produktach.