Sports Direct, Hollister, Celio oraz Sinsay to sieci detaliczne, które zostały nominowane do nagrody SCF Retailers Awards w kategorii Newcomer of the Year 2014. Zwycięzcę poznamy 6 lutego podczas Shopping Center Forum 2014 Winter Edition

Spółka Sports Direct powstała w 1982 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie jest największą siecią sklepów z wyposażeniem i odzieżą sportową w Anglii, pod względem przychodów i zysków z działalności operacyjnej. Sieć funkcjonuje w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii, Francji, Portugalii, Holandii i Słowenii. Posiada blisko 500 sklepów, które działają pod nazwami SportsDirect.com (outlety), Field and Trek, Hargreaves Sports, Gilesports i Donnay International. Na polskim rynku firma zadebiutowała w 2013 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Parku Handlowym Targówek. Obecnie prowadzi 5 sklepów na terenie kraju – m.in. w CH Europa Centralna w Gliwicach i Poznań City Center. Firma ma już podpisane kolejne umowy najmu w obiektach handlowych: Parku Handlowym Młyn we Wrocławiu i Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja w Łodzi. Średnia powierzchnia sklepów SportsDirect.com to około 2 tys. mkw. Sportsdirect.com oferuje odzież, obuwie i sprzęt w konkurencyjnych cenach. Asortyment firmy obejmuje produkty znanych marek, takich jak: Nike, Adidas, Lonsdale, Puma i Dunlop.

W styczniu 2013 roku rozpoczęła działalność amerykańska marka Hollister, która należy do firmy Abercrombie & Fitch Co. Salon zlokalizowany jest w warszawskim centrum handlowym Galeria Mokotów i jest pierwszym punktem sieci w Europie Środkowo-Wschodniej. Marka Hollister znana jest z klasycznej odzieży codziennego użytku przeznaczonej zarówno dla dorosłych, jak i młodzieży. Firma Abercrombie & Fitch Co. na koniec III kw. 2013 roku posiadała 1063 sklepy. W w Stanach Zjednoczonych znajdowało się 265 sklepów Abercrombie & Fitch, 144 sklepy Abercrombie Kids, 475 Hollister Co. i 20 sklepów Gilly Hicks. Natomiast poza Stanami Zjednoczonymi działało 22 sklepy Abercrombie & Fitch, 7 Abercrombie Kids, 122 Hollister Co. i 8 sklepów Gilly Hicks.

Francuska marka Celio posiada cztery salony w warszawskich centrach handlowych: Arkadia, Sadyba, Wileńska i Wola Park. Pierwszy salon ruszył w marcu 2013 roku. Spółka planuje w 2014 roku otwarcie kolejnych pięciu lub sześciu sklepów. Jeden z nich zostanie otwarty w Galerii Mokotów. Docelowo w Polsce będzie funkcjonować około 35 sklepów Celio. Założona w 1985 roku firma Celio działa na rynku męskiej odzieży prêt-à-porter. Marka specjalizuje się w ubiorach sportowych i casual. Kolekcje marki to 4 segmenty – Urban, Free, Classics oraz Club. Marka w ciągu roku wprowadza kilka kolekcji, dostosowanych do uwarunkowań kulturowych i klimatycznych. Co roku firma sprzedaje 35 mln artykułów, a roczne obroty na wszystkich rynkach wynoszą około 800 mln euro. Celio otwiera sklepy o powierzchni ok. 200 mkw.

Sinsay jest najnowszym brandem w portfolio grupy odzieżowej LPP, który rozpoczął ekspansję w marcu 2013 roku. Obecnie w Polsce i za granicą działają 63 salony Sinsay. Odzież marki przeznaczona jest dla dziewcząt i młodych kobiet w grupie wiekowej 15–24 lat, ze szczególnym uwzględnieniem licealistek. Salony Sinsay mają powierzchnię od 200 mkw. do 400 mkw. i są otwierane przede wszystkim w galeriach i centrach handlowych. Spółka w zeszłym roku uruchomiła 6 sklepów Sinsay za granicą: w Czechach i Rosji. W tym roku planuje dalszy rozwój sieci w Polsce, a także w Rosji, na Ukrainie i Litwie. Odzież marki Sinsay jest dostępna również w sklepie internetowym.