Wyprzedaż, fot. Shutterstock

Jak podała firma Experian, FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 2,2 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych spadła aż o 16 proc. Skumulowana strata wyniosła 4,7 proc.

– Mamy spadki we wszystkich porównaniach. Frekwencja spadła o nieco ponad 2 proc. w porównaniu z zeszłym tygodniem i aż o 16 w porównaniu z zeszłym rokiem. Strata skumulowana też spadła aż do ponad 4,5 proc. To nie są najlepsze wyniki, biorąc pod uwagę fakt, że zeszłoroczny styczeń był bardzo słaby – informują analitycy firmy Experian.

Z danych można wnioskować, że klientów przestały przyciągać już nawet wyprzedaże w sklepach mieszczących się w centrach handlowych. Klienci nie ukrywają, że w wielu salonach informujących o wyprzedażach sięgających nawet 70 proc. w rzeczywistości produkty mają obniżoną cenę o około 30 proc. Tylko bardzo wyselekcjonowane produkty mają bowiem cenę obniżoną o 50–70 proc. Wielu klientów wstrzymuje się też z zakupem produktów, czekając na ostatnią falę wyprzedaży, która przypada na ostatnie tygodnie stycznia. Wtedy wielu najemców decyduje się obniżyć ceny artykułów z zimowych kolekcji o realne 70 proc.

Przypomnijmy, że analityków także bardzo zdziwiło zachowanie klientów w ostatnim tygodniu przed świętami Bożego Narodzenia. Wtedy bowiem okazało się, że galerie handlowe zanotowały mniejszą liczbę klientów niż we wcześniejszym tygodniu. W związku z tym nasuwał się wniosek, że klienci kupują produkty spożywcze i prezenty na kilka tygodni wcześniej przed świętami. Frekwencja spadła o 3 proc. w porównaniu ze wcześniejszym tygodniem i prawie o tyle samo w porównaniu z zeszłym rokiem.