Galeria Madison podsumowuje rok

Galeria Madison

Galeria Madison

Miniony rok gdańska Galeria Madison zakończyła blisko 5-proc. wzrostem footfallu a obiekt odwiedziło ponad 271 tys. klientów więcej niż w roku 2012. Tymczasem zgodnie z danymi FootFall Indeks Polska  w ubiegłym roku polskie centra handlowe odwiedziło 4 proc. mniej klientów niż w roku 2012

Dla Galerii Madison, świętującej jesienią ubiegłego roku swoje 10-lecie, jak informuje zarząd obiektu, rok 2013 był wyjątkowo udany. Szczególnie dużo klientów wybrało się na zakupy do Madisona w ostatnim miesiącu roku.

– W  grudniu 2013 roku odwiedziło nas ponad 11 proc. klientów więcej niż w listopadzie i 13 proc. więcej niż w grudniu 2012 roku  – mówi Anna Thomas, dyrektor Galerii Madison. – Takie wyniki cieszą nas tym bardziej, że wskaźniki Experian FootFall Polska pokazały w grudniu spadek odwiedzalności polskich centrów aż o 10 proc. w porównaniu do 2012 roku. Dodatkowo, wzrost footfallu w Madisonie znalazł odzwierciedlenie we wzroście wartości koszyka zakupowego.

Do wzrostu footfallu galerii przyczynili się w dużej mierze zagraniczni klienci, którzy  od kilku lat przyjeżdżają na ferie świąteczno-noworoczne do Polski. W tym roku w Madisonie obserwowana była szczególnie duża liczba Skandynawów oraz osób rosyjskojęzycznych.

– Od wejścia w życie umowy o małym ruchu przygranicznym między województwem pomorskim a obwodem kaliningradzkim w lipcu 2012 roku  zauważamy stale rosnącą liczbę Rosjan, którzy na świąteczno-noworoczny wypoczynek przyjeżdżają do Polski, gdzie zostają aż do 6–7 stycznia, czyli do prawosławnego Bożego Narodzenia. Czas ten spędzają na zwiedzaniu, posilaniu się w naszych restauracjach a w szczególności na zakupach w galeriach handlowych, ponieważ ceny towarów i usług w Polsce są wciąż znacznie niższe, a oferta ciekawsza. Co więcej, w Rosji nadal nie ma czegoś takiego, jak sezonowe wyprzedaże w galeriach handlowych – zauważa Anna Thomas.

Galeria  Madison funkcjonuje na rynku od 10 lat. Wpływ na dobre wyniki i odwiedzalność mają, jak podkreśla zarząd obiektu, działania marketingowe, inwestycje w obiekcie oraz troska o systematyczne odświeżanie i poszerzanie oferty handlowej obiektu.

– W drugiej połowie roku kontynuowaliśmy modernizację galerii oraz dalszą rekomercjalizację, dzięki której wzbogaciliśmy propozycję centrum o nowe marki odzieżowe Ufufu i Giacomo Conti. W tym roku Galeria Madison będzie kontynuowała swoją metamorfozę. Doceniając dotychczasową współpracę, większość naszych dotychczasowych partnerów zdecydowała się na kontynuowanie umów najmu, a ich sklepy są w trakcie lub wkrótce przejdą gruntowną modernizację. Pomimo ograniczonej dostępności wolnej powierzchni udało nam się pozyskać dla Galerii Madison nowe marki, które otworzą swoje salony tej wiosny. Będą to: salon IDream Premium oferujący szeroką gamę produkt Apple, kolejne marki LPP Mohito i Sinsay oraz kilka kolejnych marek, z którymi finalizujemy rozmowy, a które będą, jak sądzę, miłą niespodzianką dla naszych klientów – informuje Anna Thomas.

Galeria Handlowa Madison ma 18 tys. mkw. powierzchni GLA oraz 111 miejsc parkingowych i ponad 100 sklepów oraz punktów gastronomicznych i usługowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016