Jak brytyjski klient kupuje online

W minionym sezonie świątecznym, brytyjscy sprzedawcy wielokanałowi, tacy jak Tesco czy Argos, zaobserwowali, że ich klienci coraz bardziej intensywnie korzystają z wielu kanałów sprzedaży. Z raportu Tesco wynika, że w czasie świąt ponad 70% zamówień online zostało odebranych w sklepie, a 20% obrotów Argos pochodzi ze sprzedaży mobilnej.

01864 Tesco Infographic Template FINAL 3

Tesco opublikowało 9 stycznia 2013 roku raport z obrotów w okresie Świąt i Nowego Roku. Pokazuje on, że w te święta najwięcej w historii klientów Tesco kupowało produkty korzystając z więcej niż jednego kanału sprzedaży. W ciągu sześciu tygodni złożono ponad trzy miliony zamówień na zakupy spożywcze przez internet. Jedną trzecią z nich złożono za pomocą urządzeń mobilnych. Sprzedaż ubrań przez internet wzrosła o ponad 70%. Ponad 70% zamówień złożonych przez internet zostało odebranych w sklepie – Tesco dysponuje ponad 1.700 punktów odbioru „click and collect” na terenie Wielkiej Brytanii.

online

Argos również zanotował wzrost sprzedaży wielokanałowej. Sprzedaż online stanowi obecnie 46% obrotów sieci, co oznacza wzrost o 42% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Zgodnie z oświadczeniem, sieć zawdzięcza ten wzrost większej sprzedaży przez urządzenia mobilne oraz rosnącą popularność usługi Argos’ Check and Reserve  (click and collect). Sprzedaż mobilna wzrosła o 75% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku i obecnie odpowiada za 20% obrotów Argos w okresie świątecznym, co stanowi wzrost o 12% w 2013 roku.

Terry Duddy, prezes  Home Retail Group skomentował: „Miło nam, że zarówno Argos jak i Homebase zanotowały kolejny dobry okres sprzedażowy, mimo trudnych warunków rynkowych. U szczytu sezonu sprzedażowego Argos zanotował wzrost sprzedaży online, która obecnie odpowiada za niemal połowę obrotów tej sieci. Wzrost na takim poziomie był możliwy dzięki dobrym wynikom sprzedaży na urządzeniach mobilnych, które odpowiadały za 20% obrotów sieci Argos w tym okresie. Jest to kolejny krok do realizacji celu, którym jest zdobycie pozycji lidera sprzedaży internetowej.”