Salon Stenders

Łotewska sieć sklepów z kosmetykami Stenders, dysponująca ponad 220 sklepami w 23 krajach na całym świecie, kontynuuje wdrażanie nowego konceptu i inwestuje w e-commerce. O planach sieci rozmawiamy z Ewą Wolańską, Country Managerem Stenders

Jakie są plany rozwoju sieci Stenders w Polsce?

– W 2014 roku kontynuujemy wdrażanie nowego konceptu sklepów – Stenders Gardener of Feelings. Już w lutym nasz sklep w Galerii Mokotów nie tylko przywita klientów nowym obliczem, ale i zmieni lokalizację. Będzie można nas znaleźć na poziomie 0, w alejce nieopodal wejścia głównego do galerii.

Oprócz sklepów tradycyjnych ważnym dla nas kanałem sprzedaży, któremu poświęcimy wiele uwagi, jest sklep internetowy.  W tym roku stawiamy też na dalszy rozwój współpracy z parterami SPA.

Czy Stenders planuje jakieś zmiany w sprzedaży online – np. nową stronę sklepu internetowego, nowe funkcje?

– Sprzedaż internetowa to dla nas ważny i dynamicznie rozwijający się kanał sprzedaży. We wrześniu 2013 roku uruchomiliśmy stronę i sklep internetowy w nowym designie i wzbogaciliśmy ją o nowoczesne funkcje. W bieżącym roku planujemy kontynuację rozwoju i udoskonalania naszej strony głównie od strony funkcjonalnej. Dążymy to tego, by zakupy w Stenders poprzez internet były łatwe i przede wszystkim przyjemne dla naszych klientów. Dużą uwagę przykładamy do całego procesu obsługi klienta – od momentu złożenia zamówienia, poprzez czas realizacji, wygląd przesyłki, aż po obsługę posprzedażową.

Jak oceni Pani miniony rok dla Stenders? Czego życzą sobie Państwo w nowym 2014 roku?

– Miniony rok oceniamy jako dobry rok dla Stenders. W dwóch sklepach firmowych – w Starym Browarze oraz Galerii Łódzkiej – zaprezentowaliśmy nowy koncept wizualny marki: Stenders Gardener of Feelings, który bardzo dobrze oceniany jest przez naszych klientów. Wprowadziliśmy na rynek kilkanaście nowych produktów, m.in. Intensywnie Odbudowującą linię do pielęgnacji włosów 3D, nowe warianty produktów odżywczych, jak również rozszerzyliśmy gamę produktów z 24-karatowym złotem.  Cieszy nas również dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej.

Stenders jest jednym z największych producentów kosmetyków w Europie Północnej. W ofercie sieci znajduje się ponad 320 produktów, dostępnych w ponad 225 sklepach w 23 krajach na całym świecie – Łotwie, Estonii, Litwie, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Białorusi, Gruzji, Kazachstanie, Kirgistanie, Armenii, Ukrainie, Chorwacji, Słowenii, Węgrzech, Polsce, Japonii, Chinach i Arabii Saudyjskiej.