Świat Prasy stawia na retail parki w 2014 roku

Świat Prasy

Świat Prasy

– Obecnie rozmawiamy z wieloma operatorami planowanych obiektów handlowych. Mam tu na myśli mniejsze koncepty retail parków skupiające kilku operatorów. Mamy zawartych już kilkanaście umów na otwarcia saloników Świat Prasy w latach 2014 i 2015 – powiedział portalowi Retailnet Grzegorz Sowa, dyrektor operacyjny ABRAVA sp. z o. o. Świat Prasy s.k.a.

– Rozmawiamy także ze znanymi operatorami retail parków: Dekada, Karuzela, Peppercorn. Oczywiście prowadzimy również rozmowy z operatorami powstających galerii, m.in. Calisia w Kaliszu czy firmą Rank Progress. Monitorujemy także istniejące galerie. Aktualnie prowadzimy rozmowy z CH Borek Wrocław oraz grupą Plaza.

– Nasz target to miasta średniej wielkości. Natomiast nie wykluczamy obecności w wielkich galeriach, ale warunkujemy to atrakcyjnością oferty najmu.

– Wszystkie saloniki Świat Prasy są naszymi własnymi punktami sieci. Nie przewidujemy w najbliższej przyszłości otwierania sklepów franczyzowych.

– W 2013 roku otworzyliśmy 30 saloników. Nasza ekspansja skupiła się na otwieraniu saloników bezpośrednio przy operatorach spożywczych. Otworzyliśmy sklepy m.in. w centrum handlowym przy hipermarkecie Tesco w Grójcu, Galerii przy Intermarché w Trzebiatowie oraz w Galerii Baszta w Radomsku – dodała Grzegorz Sowa.

ABRAVA sp. z o. o. Świat Prasy s.k.a., która jest właścicielem sieci, w przyjętej na lata 2013–2016 strategii planuje otwierać ponad 40 salonów prasowych rocznie, by na koniec roku 2016 osiągnąć liczbę 250 punktów sprzedaży. Obecnie posiada 91 sklepów Świat Prasy, które działają w 11 województwach. Spółka otwiera saloniki o powierzchni od 25 do 40 mkw.

W 2013 roku sieć Świat Prasy zwiększyła przychody L/L o 15 mln zł, osiągając poziom sprzedaży w wysokości ponad 60 mln zł netto. Natomiast rok wcześniej przychody sieci wyniosły ponad 45 mln zł.

Reklama

Galeria Jurajska