Największe sieci handlowe stawiają na rozwój wielokanałowy

Zakupy przy pomocy tabletu, fot. Shutterstock

Zakupy przy pomocy tabletu, fot. Shutterstock

Z ostatniego raportu firmy CBRE wynika, że międzynarodowe sieci handlowe planują rozwijać się w 2014 roku wielokanałowo i chcą przy tym korzystać z zaawansowanych, nowych technologii. Wniosek ten wynika z ankiety, którą firma CBRE przeprowadziła wśród 50 sieci handlowych działających globalnie

Z badania wynika, że 87 proc. sieci handlowych posiada już sklep internetowy. Wiele z nich wspiera sprzedaż za pośrednictwem nowych technologii – 55 proc. ankietowanych posiada aplikacje mobilne umożliwiające sprzedaż, a 88 proc. korzysta z mediów społecznościowych, głównie z kanałów Twitter i Facebook.

Jak twierdzą analitycy CBRE, dwie trzecie właścicieli sieci handlowych zmodyfikowało już swoje sklepy stacjonarne w następstwie wprowadzenia strategii cyfrowej. Wprowadzili oni na przykład możliwość korzystania z tabletów przy zamawianiu produktów online oraz zamontowało w sklepach ekrany LED, na których wyświetlana jest oferta.

58 proc. detalistów zadeklarowało w ankiecie, że planuje w przyszłości wprowadzać dalsze zmiany w sklepach stacjonarnych. Jednocześnie 18 proc. badanych twierdzi, że technologie cyfrowe nie wpływają na ich sklepy stacjonarne i nie będą wprowadzać w nich zmian.

Z analizy CBRE wynika, że wielokanałowa strategia w przypadku 40 proc. badanych zakłada otwieranie większej liczby tradycyjnych punktów handlowych. Aż 20 proc. badanych zadeklarowało, że planuje zmniejszyć swoją sieć stacjonarną, zamykając sklepy. Następne 40 proc. nie planuje większych zmian w liczbie sklepów.

Ankietowani twierdzą, że cyfrowe technologie zmuszają ich do wprowadzenia zmian w planach ekspansji na nowych rynkach zagranicznych. 40 proc. detalistów twierdzi, że uruchomi jednocześnie sklep stacjonarny i internetowy na nowym rynku. Jedna trzecia natomiast planuje w pierwszej kolejności postawić na klientów online, otwierając sklep internetowy.

87 proc. badanych uważa, że wielkokanałowe działania zwiększają odwiedzalność klientów w ich salonach. Aż 87 proc. twierdzi, że działania wielokanałowe mogą wpłynąć pozytywnie na wysokość ich całkowitych dochodów.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska