Digital Marketing Report, za czwarty kwartał 2013 roku

Wiodąca agencja marketingowa RKG opublikowała swój okresowy raport, Digital Marketing Report, za czwarty kwartał 2013 roku. Zakres merytoryczny raportu obejmuje SEO, płatne wyszukiwanie, media społecznościowe, PLA, display advertising, porównywarki cen, wykorzystanie kanałów mobilnych. Raport zawiera także sekcję poświęconą ostatniemu okresowi świątecznemu.

Podczas badań analticy RKG odkryli, że wydatki na optymalizację narzędzi związanych z pozycjonowaniem Google wzrosły średnio o 19% w skali roku. Wzrost ten napędzany był głównie przez wzmożony ruch w sieci. Średni koszt jednego kliknięcia wzrósł jedynie o 3% w skali roku.

Google PLA odpowiada za 23% całego ruchu Google oraz za 42% ruchu porównawczego, który nie bierze pod uwagę kliknięć w hasła zawierające nazwę własną reklamodawcy. Dla porównania, wprowadzony niedawno format Bing Product Ands, którego wersja beta miała swoją premierę w trzecim kwartale 2013 roku, zaliczył 7% wydatków w skali porównawczej. Bazując na sukcesie, jaki Google odniosła z PLA, liczba ta ma szansę szybko wzrosnąć.

W porównaniu z innymi formatami w Amazon Product Ads, Google PLA osiągnęły dziewięciokrotnie wyższy wynik sprzedażowy od pozostałych dostawców narzędzi reklamowych, którzy działają na obydwu platformach.

W skali roku, wydatki na PLA w czwartym kwartale wzrosły o 72%. Konkurencja w sektorze PLA będzie prawdopodobnie nadal napędzać CPC, jako że zwrot inwestycji dla PLA wyprzedził format reklam tekstowych Google o 18%.

Liczba haseł wyszukiwanych za pomocą smartfonów i tabletów kontynuowała wzrost w okresie świątecznym, a ruch generowany przez te urządzenia przełożył się na około 25% wydatków przeznaczonych na płatne wyszukiwanie w czwartym kwartale. W Święto Dziękczynienia i Boże Narodzenie zanotowano najwyższy ruch generowany przez urządzenia mobilne, co wynikło prawdopodobnie z faktu, że na świąteczne wyjazdy konsumenci spakowali jedynie smartfony i tablety.

Podczas, gdy ruch generowany w czwartym kwartale przez smartfony wzrósł w skali roku ponad dwukrotnie, CPC spadło o 8%, kontynuując trend z poprzedniego kwartału, wynikający z przejścia na model Enhanced Campaign. Jego modyfikacje w sferze mobilnej dały reklamodawcom większą kontrolę nad efektywnością kampanii przeznaczonych dla urządzeń mobilnych, które przyniosły rekordowo niski średni zysk za jedno kliknięcie w porównaniu z urządzeniami stacjonarnymi i laptopami.