SCF 2014: czy polskie sieci mogą rozwijać się w regionie CEE?

Renata Kusznierska, Senior Director, Head of Retail – CEE w firmie DTZ

Renata Kusznierska, Senior Director, Head of Retail – CEE w firmie DTZ

Głównym tematem lutowej edycji Shopping Center Forum 2014 będzie rozwój polskich sieci handlowych w Europie Centralnej i Wschodniej. Najemcy dowiedzą się w jakich krajach są możliwości rozwoju, jakie są warunki wejścia, jakie czynsze oferują zagraniczne centra handlowe. Na te pytania odpowiedzą dyrektorzy ds. najmu firmy DTZ z Czech, Węgier, Rumunii, Ukrainy.

Obecnie intensywną ekspansję w zagranicznych centrach handlowych prowadzi kilka polskich firm – m.in.: LPP, CCC, Kazar, Wójcik Fashion, Redan czy Sizeer.

– Kryzys ekonomiczny był zdecydowanie mniej odczuwalny w Polsce niż w pozostałych państwach Europy. Dlatego to dobry moment dla rozwoju sieci sklepów na tych rynkach. Trzeba tylko odpowiednio zaplanować całą logistykę i zatowarowanie, bo to może przesądzić o powodzeniu biznesu – powiedziała Renata Kusznierska, Senior Director, Head of Retail – CEE w firmie DTZ.

– Obecnie zagraniczne centra handlowe potrzebują dywersyfikacji najemców, pokazania klientom odmiennej oferty od konkurencji. Centra oferują niższe czynsze, a oczekiwania deweloperów są na podobnym poziomie zwrotu – dodała Renata Kusznierska.

Firma DTZ jest patronem strategicznym Shopping Center Forum Winter Edition 2014. Podczas Forum odbędzie się panel dyskusyjny dotyczący „Perspektywy rozwoju handlu w Europie Centralnej i Wschodniej: nowe koncepty, nowe idee”. W panelu wezmą udział przedstawiciel DTZ: Renata Kusznierska, Senior Director, Head of Retail – CEE DTZ Polska, Stanislava Trubačová, Associate Director, Head of Retail Agency DTZ Czechy, Nataliya Mykolaychuk, Director Retail Agency and Consultancy DTZ Ukraina, Razvan Sin, Head of Retail Department DTZ Rumunia oraz Balázs Czifra, Country Head DTZ Węgry.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016