Netto Polska wejście na rynek e-commerce

Sieć dyskontowa Netto przygląda się polskiemu rynkowi e-commerce i rozważa rozpoczęcie sprzedaży online. Na razie trwają analizy, firma nie podaje konkretnego terminu otwarcia sklepu internetowego. O swoich planach dotyczących polskiego rynku redakcji Evigo.com opowiada Kent Petersen, dyrektor generalny Netto sp. z o.o.

Kent Petersen, dyrektor generalny Netto sp. z o.o.
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto sp. z o.o.

Ostatnio w mediach pojawiły się informacje o planach Netto Polska dotyczących wejścia na rynek e-commerce. „Na razie nie mamy konkretnych planów co do terminu uruchomienia sklepu internetowego. Obserwujemy ten segment rynku.” – wyjaśniaKent Petersen, dyrektor generalny Netto sp. z o.o. „Grupa Dansk Supermarked, do której należy także Netto Polska, stosuje takie rozwiązania już od dawna – sklep on-line ma choćby duńska BILKA, my również jesteśmy otwarci na nowe technologie, ale na razie koncentrujemy się na naszej podstawowej działalności.”

Według dyrektora Netto Polska, potencjał naszego rynku jest z pewnością bardzo duży, szczególnie jeśli spojrzymy na wartość polskiego rynku produktów spożywczych. Według szacunków PMR wynosi on obecnie 55 miliardów euro. Sprzedaż online stanowi zaledwie 0,2 proc. udziału w rynku, chociaż jej dynamika jest bardzo duża i wynosi  30 proc. rok do roku.”

„Z drugiej strony znaczna część polskich klientów ceni sobie osobisty kontakt ze sprzedawcą, a także możliwość bezpośredniej oceny jakości i świeżości towaru, co w przypadku zakupu żywności ma fundamentalne znaczenie. Podsumowując – rynek sprzedaży on-line na pewno będzie się rozwijał, bo dla wielu osób możliwość zakupów bez wychodzenia z domu jest ważna, ale z pewnością nie zagrozi tradycyjnym sklepom.” – dodaje Petersen.

Przed firmami, które chciałyby rozpocząć sprzedaż online stoi na polskim rynku sporo wyzwań. „Dla tego kanału sprzedaży należy stworzyć całą osobną logistykę i  ten proces sam w sobie jest ogromnym wyzwaniem. Warunkiem sukcesu jest zdobycie zaufania klientów – towar zakupiony przez internet musi być bardzo dobrej jakości, musi także dotrzeć na czas do klienta.” – mówi Kent Petersen. „Popyt na usługi z sektora e-commerce nie jest obecnie bardzo duży, a grupa docelowa jest również dość wąska, ale patrząc na dynamikę – systematycznie rośnie.” – dodaje.

Sieć dyskontów Netto należy do Dansk Supermarked. Na polskim rynku działa od sierpnia 1995 roku. Do grupy Dansk Supermarked należą sieci sklepów Netto, Fotex, Bilka i Salling w Danii, Polsce, Niemczech i Szwecji.