Kent Petersen, dyrektor generalny Netto sp. z o. o.

Sieć Netto rok 2013 zakończyła otwarciem 38 nowych sklepów. – Nasze plany na ten rok zakładają uruchomienie około 40–50 nowych sklepów. Jednak ta liczba może się zmienić w zależności od sytuacji rynkowej. Pierwszy sklep ruszy już 30 stycznia w Świerklanach, a kolejny 6 lutego w Bartoszycach – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Kent Petersen, dyrektor generalny Netto sp. z o. o.

Czy sklepy będą powstawać w parkach handlowych i galeriach?

– Planując nasze lokalizacje, kierujemy się zasadą zrównoważonego rozwoju. Otwieramy sklepy tam, gdzie jest miejsce na rynku, wybierając jak najlepszą lokalizację. Większość sklepów Netto powstaje na naszych własnych działkach, ale czasem korzystamy z możliwości wynajmu w retail parku czy też galerii. Jesteśmy tutaj elastyczni.

Ostatnio podpisaliście umowę ze spółką Budner Investement dotyczącą otwierania sklepów Netto w pasażach handlowych Shopin. Czy ta współpraca dotyczy kilku obiektów?

– Pierwszy sklep Netto ruszył w parku handlowym Shopin w Łodzi, przy ul. Modrzyńskiej, kolejne w Garwolinie, Liblińcu i Grodzisku Mazowieckim. Jest to początek naszej współpracy. Zakładamy, że będzie ona kontynuowana, ale na razie nie mamy konkretnych planów.

W jakich miejscowościach planujecie lokalizować sklepy Netto?

– Wszędzie, gdzie jest miejsce na przyjazny dyskont, z bardzo atrakcyjną ofertą handlową. Przez to rozumiemy najniższe ceny na rynku – zarówno produktów marek własnych, jak i brandowych, a także unikalną ofertę produktów, dostępną często w sklepach specjalistycznych – chodzi tu na przykład o asortyment kierowany do osób starszych czy też poprawiający komfort naszego codziennego życia.

Czy obecna sytuacja rynkowa jest dobra dla sieci handlowych z branży FMCG?

– Na rynku jest bardzo duża konkurencja. Wymusza ciągłą pracę nad lepszą ofertą, atrakcyjniejszym wyglądem sklepów, a także skuteczniejszymi sposobami dotarcia do klienta. Nie można powiedzieć, że jest to sytuacja łatwa, ale na pewno jest korzystna dla wszystkich podmiotów na rynku. Również dla nas, jako handlowców. Mamy wiele argumentów, aby przekonać coraz bardziej wymagających klientów do naszej oferty.

W 1995 roku ruszył pierwszy sklep Netto w Polsce. Został zlokalizowany w Szczecinie. Standardowa powierzchnia handlowa sklepów sieci wynosi od 700 mkw. do 750 mkw. Obecnie na terenie kraju funkcjonują 312 sklepów Netto plus trzy centra logistyczne. Netto stanowi część Dansk Supermarked A/S, której właścicielami są A.P. Møller-Mærsk Gruppen i F. Salling. Dansk Supermarked jest również właścicielem i zarządcą sieci hipermarketów Bilka i Fotex. Jako właściciel ww. sieci Dansk Supermarked jest drugim co do wielkości przedsiębiorstwem działającym w branży handlu detalicznego w Danii.