McDonald's
McDonald's

Sieć restauracji fast food McDonald’s w IV kw. 2013 roku odnotowała wzrost porównywalnej sprzedaży o 1 proc. oraz wzrost zysku operacyjnego o 3 proc. Dobre wyniki zostały osiągnięte przede wszystkim dzięki sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Rosji i Francji.

Globalna porównywalna sprzedaż w tym okresie (wszystkie rynki) spadła o 0,1 proc., a przychody wyniosły 7,09 mld dolarów. Natomiast w całym 2013 roku odnotowano wzrost porównywalnej sprzedaży o 0,2 proc.

– W 2014 roku planujemy  uruchomić od 1,5 tys. do 1,6 tys. nowych restauracji. Na te inwestycje  przeznaczymy około 3 mld dolarów – powiedział Don Thompson, Chief Executive Officer McDonald’s.

Sieć restauracji McDonald’s oferuje swoim klientom produkty typu fast food. Marka głównie znana jest ze swoich hamburgerów. W Polsce sieć tworzy 330 restauracji, w tym 198 prowadzonych na zasadzie franczyzy przez 59 licencjobiorców. 234 restauracji posiada opcję typu McDrive. W Polsce działają 104 restauracje z opcją McCafé i 56 restauracji z opcją Gym’n’fun. Firma zatrudnia w naszym kraju ponad 16 tys. pracowników. Firma McDonald’s posiada 35 tys. restauracji w 119 krajach na świecie.

Historia McDonald’s w Polsce sięga 1992 roku. Pierwsza restauracja firmy została otwarta przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie.

W 2013 roku sieć McDonald’s oddała do użytku blisko 30 restauracji, w tym w centrach handlowych – m.in. w CH Europa Centralna w Gliwicach, w Galerii Borek we Wrocławiu, CH Auchan Łomianki, Poznań City Center, CH Riviera w Gdyni, Galerii Trzy Korony w Nowym Sączu, Galerii Bronowice w Krakowie, Centrum King Cross Marcelin w Poznaniu. Kolejne restauracje McDonald’s planowane są m.in.:w Galerii Amber w Kaliszu czy Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja w Łodzi.