Lyst, brytyjska platforma e-commerce z branży modowej, ogłosiła w zeszłym tygodniu, że pozyskała środki finansowe w wysokości 14 milionów dolarów. Inwestycja pochodzi od funduszu Balderton Capital. Łącznie, Lyst zebrał już ponad 20 milionów dolarów na rozwój firmy.

Źródło: Lyst.com

Wśród pozostałych inwestorów znalazły się firmy takie jak DFH Esprit czy Accel Partners, a także anioły biznesu w osobie Paula Forstera, współzałożyciela Indeed.com, oraz Johna Lindforsa, partnera zarządzającego w firmie DST Investment Management.

Działalność Lyst polega na zawieraniu umów partnerskich z e-detalistami z branży modowej, na mocy których ich towary są sprzedawane na wspólnej platformie online. Wśród parnterów firmy znajdują się marki takie jak Saks, Burberry,  Lane Crawford, Net-A-Porter, J. Crew czy Balenciaga. Lyst generuje roczną sprzedaż dla tych firm osiągającą ponad 60 milionów dolarów.

Jeśli chodzi o użytkowników, Lyst stawia na personalizację. Kupujący mogą dodawać do ulubionych wybrane przez siebie marki, dzięki czemu są na bieżąco powiadamiani o promocjach i zmianach w ofercie. Według przedstawicieli firmy, wzrost Lyst w 2012 roku wyniósł 400%, podobnie jak w roku 2013. Obecnie platforma odnotowuje dwa miliony unikalnych odwiedzin miesięcznie.

Według przedstawicieli Lyst, firma wykorzysta nowo pozyskane środki na rozwój międzynarodowy oraz rozbudowanie zespołów w Nowym Jorku i Londynie. Jest to część długofalowych planów firmy, która planuje zostać liderem wśród platform generujących sprzedaż w branży modowej.

„Cieszymy się, że Balderton dołączy do grona naszych partnerów” – mówi Chris Morton, CEO i współzałożyciel Lyst. „Rok 2013 był dla nas doskonałym rokiem, szczególnie dlatego, że udało nam się wdrożyć nasz nowy elektroniczny koszyk zakupowy, który rewolucjonizuje sposób, w jaki robimy zakupy. Nasz nowy koszyk umożliwia zapłacenie za produkty pochodzące z różnych sklepów i od różnych producentów zaledwie jednym kliknięciem. Niezwykle cieszy tez fakt, że do naszego portfolio dołączą tacy inwestorzy, jak DFJ Esprit i Accel. Liczymy, że nasi nowi partnerzy pomogą nam osiągnąć kolejny poziom rozwoju” – dodaje.

Balderton jest jednym z inwestorów YOOX, włoskiego e-detalisty którego skonsolidowany przychód netto wyniósł w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku 3,528 miliona euro. Inwestor twierdzi, że YOOX jest jednym z garstki światowych marek modowych, które osiągnęły kapitalizację rynkową przekraczającą dwa miliony dolarów.

Mark Evans, który obecnie jest jednym z partnerów w spółce Balderton, już niedługo zasiądzie w zarządzie Lyst. „Uwielbiamy inwestować w europejskie firmy, które mają potencjał aby wstrząsnąć rynkiem na skalę globalną. To właśnie robi Lyst – pozwala swoim klientom budować własne sklepy odzieżowe w wybranych przez nich miejscach oraz umieszczać w nich wszechstronny asortyment pochodzący od przeróżnych producentów” – mówi Evans. „Lyst może pochwalić się ogromnym wzrostem na przestrzeni ostatnich trzech lat, a wzrost ten wcale nie zwalnia. Firma osiągnęła to wszystko dzięki swojej innowacyjności i bliskiej współpracy międzynarodowej z markami modowymi” – dodaje.

Lyst wystartował w 2010 roku. Wśród partnerów firmy znajdują się topowe marki i sklepy ze świata mody. Lyst wykazuje wysokie tempo wzrostu, a do inwestorów pokładających nadzieje w firmie należą Balderton (Yoox, MySQL), Accel Partners (Facebook, Spotify), DFJ (Skype, Hotmail) oraz zespoły odpowiedzialne za Oscar de la Renta i Tory Burch

Balderton Capital to jeden z największych funduszy kapitałowych w Europie. Firma ma swoją siedzibę w Londynie, a środki którymi zarządza sięgają 2,1 miliarda dolarów. Od 2000 roku Balderton zainwestował w ponad 100 firm, głównie europejskich. Obecnie, portfolio firmy zawiera takie spółki, jak Globoforce, Kobalt, Natural Motion, Openet Scytl, Talend, The Hut Group, Wonga, Wooga oraz WorldStores.