mcdonalds sprzedaż wielokanałowa

Firma McDonald’s zdecydowała się wprowadzić w naszym kraju usługę dostawy zamówienia wprost do domu lub do pracy klienta. Na razie usługa ta jest w fazie testów i dostępna tylko dla wybranych klientów. Dostawę do domu oferują obecnie trzy restauracje tej sieci znajdujące się w stolicy – w Galerii Mokotów, w centrum przy kinie Femina oraz w Wilanowie przy ul. Wiertniczej.

Klienci mogą zamawiać dania oferowane przez McDonald’s za pośrednictwem platformy gastronomicznej Foodpanda. Klienci, którzy mieszkają w centrum Warszawy obsługuje restauracja działająca przy kinie Femina. Kupujący muszą się jednak liczyć z dodatkowym kosztem za dowóz wynoszącym 7 złotych. Aby skorzystać z usługi dostawy do domu trzeba złożyć zamówienie na kwotę co najmniej 30 złotych. Poszczególne produkty sprzedawane są w takiej samej cenie, jak w restauracjach stacjonarnych.

„Na razie nie możemy mówić o efekcie sprzedażowym tej usługi, ponieważ jest ona w fazie testów i nawet nie jesteśmy w stanie przytoczyć żadnych konkretnych cyfr. Dowóz do domu lub biura będzie testowany w wybranych dzielnicach Warszawy. Niebawem ruszy akcja informacyjna dla mieszkańców tych rejonów stolicy.” – mówi Dominik Szulowski z firmy McDonald’s Polska.

„Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tego typu usługi z myślą o osobach, które nie mają na przykład czasu przyjść i zjeść w naszej restauracji. Nie ukrywam, że bardzo ważna jest dla nas jakość tej usługi, bo przede wszystkim istotne jest to, aby produkt końcowy nie odbiegał od tego, jaki dostajemy w lokalu stacjonarnym. Zamówione dania muszą dotrzeć do klienta ciepłe.” – dodaje Dominik Szulowski.

Nawet jeśli testy dostawy przejdą pomyślnie, nie wiadomo czy sieć zdecyduje się na wprowadzenie usługi w innych miastach.

„Usługa dostawy przede wszystkim skierowana jest do rejonów miast, w których jest duża liczba budynków mieszkalnych oraz budynków biurowych. McDonald’s cały czas stara się zwracać uwagę na wygodę klientów, dlatego regularnie otwieramy nowe restauracje i wydłużamy czas otwarcia poszczególnych lokali. W Azji dowóz dań sieci McDonald’s do domu jest bardzo popularny. W Polsce jednak klienci naszej sieci wciąż chętniej wolą spotykać się i jadać w restauracjach.” – dodaje Dominik Szulowski.

Sieć restauracji McDonald’s oferuje swoim klientom produkty typu fast food. W Polsce sieć tworzy 330 restauracji, w tym 198 prowadzonych na zasadzie franczyzy przez 59 licencjobiorców. 234 restauracji posiada opcję typu McDrive. W Polsce działają 104 restauracje z opcją McCafé i 56 restauracji z opcją Gym’n’fun. Firma zatrudnia w naszym kraju ponad 16 tys. pracowników. Firma McDonald’s posiada 35 tys. restauracji w 119 krajach na świecie.