Wyprzedaż w salonie obuwniczym
Wyprzedaż w salonie obuwniczym, fot. Shutterstock

Jak podała firma Experian, FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu wzrósł aż o 22,3 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych jednak spadła o 1,3 proc. Skumulowana strata wyniosła 3,4 proc.

– Frekwencja w polskich centrach handlowych poprawiła się o ponad 20 proc. Na pewno zadziałała siła przyciągania wyprzedaży i coraz niższe temperatury. Kto nie miał jeszcze ciepłych butów, kurtki czy swetra, zapewne wybrał się na zakupy po obniżonych cenach w zeszłym tygodniu. Wyniki nadal są nieco słabsze niż rok temu – informują analitycy firmy Experian.

Z badania firmy Experian można wnioskować, że klienci w tym roku zdecydowali się cierpliwie czekać na kolejną falę wyprzedaży, która rozpoczęła się właśnie w analizowanym tygodniu. Dopiero teraz klienci rzeczywiście mogą znaleźć w sklepach produkty z kolekcji zimowych przecenionych o 50, a nawet 70 proc. W wielu sklepach pojawiają się już nowe kolekcje produktów. W większości sklepów wyprzedaże ostatnich towarów z poprzedniej kolekcji potrwają do końca stycznia.

Przypomnijmy, że analityków Experian zdziwiła odwiedzalność w poprzednim tygodniu, która w skali rok do roku spadła wtedy aż o 16 proc.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.