Agnieszka Muż, Colliers: rozrywka w galerii zwiększa obroty food court i sklepów z ofertą dla dzieci

Agnieszka Muż, Asset Manager w Colliers International

Agnieszka Muż, Asset Manager w Colliers International

Klienci centrów handlowych nie postrzegają już obiektów handlowych tylko przez pryzmat miejsca zakupów. Oczekują, że będą one pełnić również funkcje społeczne, że będą miejscem spotkań i spędzania wolnego czasu – o nowych trendach w polskich centrach handlowych mówi Agnieszka Muż, Asset Manager w Colliers International.

– Jest to bardzo widoczny trend już nie tylko w dużych ośrodkach miejskich, ale także w średniej wielkości miastach, gdzie oferta rozrywkowa jest dość ograniczona. To właśnie w wielu mniejszych miastach kawiarnie i restauracje w centrach handlowych cieszą się tak dużym zainteresowaniem, że w godzinach szczytu trudno jest znaleźć wolny stolik.

– Drugą częstą, obok gastronomii, ofertą pozahandlową w nowoczesnych galeriach są kluby fitness. Do Polski dotarł ogólnoświatowy trend bycia fit. Szybki tryb życia i wysoki poziom codziennego stresu powodują, iż poszukujemy miejsc, gdzie można zadbać o zdrowie i sylwetkę. Dziś klub fitness w centrum handlowym jest już czymś naturalnym, podczas gdy jeszcze kilka lat temu tacy najemcy byli ewenementem. A jeśli klub fitness oferuje dodatkowo usługi spa czy kosmetyczne, to jest w stanie przyciągnąć naprawdę dużą liczbę klientów. Coraz częściej najemcy ci mają również ofertę dla dzieci, np. salę zabaw i ćwiczeń, gdzie pod opieką doświadczonego trenera rodzice mogą zostawić swoje pociechy. Temu samemu służy również infrastruktura przygotowana przez właściciela obiektu, np. plac zabaw dla dzieci, boisko sportowe czy nawet całoroczny stok narciarski – podkreśla Agnieszka Muż, Asset Manager w Colliers International.

W opinii analityka Colliers oferta rozrywkowa i gastronomiczna wpływa na wydłużenie czasu pobytu klienta w centrum, a to z kolei przekłada się, statystycznie rzecz biorąc, na podniesienie obrotów.

– Wyjście do kina całą rodziną jest przecież bardzo dobrym pretekstem do rodzinnych zakupów. I, jak wynika z naszych badań marketingowych, wielu klientów centrów handlowych rzeczywiście, planując skorzystanie z oferty pobytowej, uwzględnia przy okazji w swoich planach również dokonanie zakupów. Są to naczynia połączone: obecność rozrywki w galerii wpływa korzystnie na obroty w strefie food court, ale też innych branż, zwłaszcza tych z ofertą dla dzieci.

– Z punktu widzenia najemcy prowadzącego działalność rozrywkową bądź gastronomiczną najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze centrum handlowego jest lokalizacja obiektu i jego pozycjonowanie. Nie w każdej galerii powinno być przecież kino, szeroki wybór restauracji i kawiarni. Obok wysokości czynszu równie ważne dla potencjalnego najemcy są atrakcyjny miks najemców, pozycjonowanie centrum i spójna strategia marketingowa – podsumowuje Agnieszka Muż.

Reklama

Galeria Jurajska