Nominowani w kategorii Luxury Retailer of the Year 2014

SCF 2014 Retailers' Awards

SCF 2014 Retailers' Awards

Marki oferujące produkty luksusowe – Gucci, Louis Vuitton oraz Tous – zostały nominowane do nagrody SCF 2014 Retailers Awards w kategorii SCF Luxury Retailer of the Year 2014. Zwycięzcę w tej kategorii poznamy 6 lutego podczas Shopping Center Forum Winter Edition.

Pierwszy sklep Gucci został otwarty w 1904 roku. Na początku firma zajmowała się produkcją toreb oraz siodeł. Do tej pory najlepiej sprzedającym się produktem marki są skórzane torby. Dom mody Gucci stał się szybko synonimem luksusu. Jednak na początku lat 90. ubiegłego wieku marka stała na skraju bankructwa. W 1994 roku firma zdecydowała się zmienić wizerunek. W tym celu zatrudniła nowego dyrektora kreatywnego – Toma Forda. To dzięki niemu w ciągu dwóch lat sprzedaż firmy wzrosła o 90 proc. Marka znów stała się jedną z najbardziej pożądanych przez klientów.

Obecnie w naszym kraju znajduje się jeden salon Gucci. Mieści się on w domu towarowym Vitkac w Warszawie. Na koniec 2012 roku firma Gucci posiadała 429 salonów własnych na całym świecie. Według danych firmy Gucci czerpie największy zysk ze sprzedaży produktów skórzanych – toreb. Ich sprzedaż stanowi 59 proc. przychodów marki. Obuwie stanowi 13 proc. sprzedaży, ubrania – 12 proc., zegarki – 5 proc., biżuteria – 2 proc, a inne akcesoria – 9 proc. Marka należy do grupy skupiającej inne luksusowe marki – Kering.

W czerwcu 2013 roku także w warszawskim Vitkacu otwarto pierwszy w kraju salon luksusowej marki Louis Vuitton, która znana jest klientom przede wszystkim ze skórzanych toreb z charakterystycznym monogramem. Polski butik zajął powierzchnię 270 mkw. Salon został otwarty przez firmę LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton). Spółka, która odpowiada za rozwój marki w Polsce, została zarejestrowana w sierpniu 2012 roku pod nazwą Louis Vuitton Polska sp. z o.o.

Obecnie na świecie działa ponad 460 salonów marki Louis Vuitton. Do grupy LVMH – największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych – należą inne ekskluzywne marki odzieżowe: Fendi, Donna Karan, Loewe, Marc Jacobs, Céline, Kenzo, Givenchy, Thomas Pink, Pucci, Berluti. Także marka perfumerii Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton.

Znacznie bardziej dynamicznie w naszym kraju wygląda ekspansja marki Tous. Wyłącznym przedstawicielem brandu w Polsce jest firma Oriens Bijou sp. z o.o. Obecnie na naszym rynku działa 11 butikow Tous w centrach handlowych – m.in.: w Galerii Mokotów (Warszawa), Starym Browarze (Poznań), w Silesia City Center (Katowice), w Bonarka City Center (Kraków), w Manufakturze (Łódź), Magnolii Park (Wrocław).

Tous to rodzinna, hiszpańska marka, która powstała w 1920 roku. Firmę założyło małżeństwo Salvador Tous Blavi i Teresa Ponsa, którzy otworzyli mały warsztat zegarmistrzowski w Manresie koło Barcelony. Z czasem przekształcił się on w sklep z biżuterią. W 1965 roku syn założycieli, Salvador Tous, poślubił Rosę Oriol i wspólnie uczynili z Tous dynamicznie rozwijającą się markę. Tous posiada 180 salonów w Hiszpanii i prawie 500 na całym świecie. Marka jest obecna w Polsce od 2009 roku.

Więcej informacji na temat Shopping Center Forum 2014 Winter Edition znajduje się na stronie scf2014winter.retailnet.pl.

Reklama

Galeria Jurajska