Paczka w Ruchu to nowy projekt odbioru towarów, zamówionych za pomocą sklepów internetowych, w kioskach sieci Ruch.

Dzięki projektowi klienci mogą w dogodnym dla siebie terminie i bez stania w kolejkach odebrać zamówiony w sklepie internetowym towar. Plusem jest lokalizacja kiosków należących do sieci Ruch. Obecnie działa około 2,3 tys. placówek Ruchu zlokalizowanych w dużych miastach, a także w małych miasteczkach i na wsiach. Za przesyłkę klient płaci przy odbiorze towaru. Koszt przesyłki to 6,50 zł.

Proces odbioru rozpoczyna się od złożenia zamówienia w sklepie internetowym i wybrania kiosku odbioru towaru. Następnie klient otrzymuje SMS-a z informacją o możliwości odbioru przesyłki i może odebrać zamówiony towar w wybranym wcześniej kiosku Ruchu. Przesyłka w kiosku będzie czekała na odbiór przez 5 dni roboczych, liczonych od dnia następującego po dniu wysłania SMS. Po upływie tego terminu przesyłka będzie traktowana jako nieodebrana i zostanie zwrócona do nadawcy.

Usługa daje możliwość także śledzenia statusu przesyłki online oraz łatwy zwrot przesyłki do e-sklepów. Ponadto usługa jest zintegrowana z e-sklepem przez API (Application Programming Interface).

Z punktu widzenia e-sklepu Paczka w Ruchu daje możliwość szybkiego przygotowania przesyłki dzięki systemowi API albo za pomocą strony www.paczkawruchu.pl. Po podpisaniu umowy o współpracy e-sklep ma do wyboru dostarczanie przesyłek do Centrum Logistycznego Ruch lub bezpośrednio do wybranego kiosku Ruch. Ruch może także odbierać przesyłki ze wskazanego przez nadawcę miejsca. E-sklepom udostępniany jest moduł osCommerce, wspomagający współpracę. Wymiana danych dotyczących m.in. awizowania przesyłek oraz listy statusów przesyłek pomiędzy aplikacją a systemem sklepu internetowego odbywa się za pomocą dwóch dostępnych interfejsów: WebService i Serwer FTP.

Projekt we współpracy z Ruch SA opracowała firma Divante sp. z o.o.

Spółka Ruch SA jest obecnie jednym z największych kolporterów prasy w Polsce z blisko 40-proc. udziałem w rynku. Pod szyldem Ruch działa 2,5 tys. punktów sprzedaży detalicznej. Firma miesięcznie obsługuje ponad 11 mln klientów.