Ikea: 2 mld zł wyniosła sprzedaż sieci w Polsce

Peter Agnefjäll, prezes Grupa Ikea

Peter Agnefjäll, prezes Grupa Ikea

Dochód netto Grupy Ikea w roku finansowym 2013 wzrósł o 3,1 proc. do 3,3 mld euro. Ikea zwiększyła przy tym swój udział rynkowy prawie we wszystkich krajach, w których działa. Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano w Chinach, Rosji i w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wartość sprzedaży wzrosła o 9 proc. w porównaniu do roku finansowego 2012 i wyniosła ponad 2 mld złotych. Na całym świecie sklepy Ikea odwiedziły 684 mln klientów.

– Nastroje konsumenckie, a co za tym idzie – poziom wydatków, uległy poprawie w wielu krajach. Mimo że sytuacja gospodarcza na wielu rynkach nadal jest trudna, widać oznaki ożywienia. Ważne rynki, takie jak Stany Zjednoczone czy Europa, odzyskują wigor. Pozytywny trend dotyczy także borykających się z poważniejszymi problemami gospodarczymi krajów na południu Europy – powiedział Peter Agnefjäll, prezes Grupa Ikea.

Wartość sprzedaży w Grupie Ikea wzrosła o 3,1 proc. w porównaniu do ubiegłego roku finansowego firmy i osiągnęła poziom 27,9 mld euro. Razem z dochodami z wynajmu powierzchni w należących do Grupy centrach handlowych całościowy przychód wyniósł 28,5 mld euro (wzrost o 3,2 proc.). Największymi rynkami były Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Rosja oraz Szwecja. Polska natomiast jest trzecim najbardziej dynamicznie rosnącym rynkiem, po Chinach i Rosji.

– Ostatni rok był dla Ikea w Polsce bardzo dobry. Uzyskując 9-proc. wzrost sprzedaży względem ubiegłego roku, po raz kolejny znaleźliśmy się w czołówce najszybciej rosnących krajów w Grupie Ikea – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny Ikea w Polsce. – Odwiedziło nas 20 mln klientów. Pokazuje to, że nasza wizja tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi, dzięki dobrze zaprojektowanym produktom, dobrej jakości, w przystępnych cenach, zyskuje na znaczeniu także w Polsce – dodaje Evelyn Higler.

– Cieszy mnie szczególnie wzrost zainteresowania produktami zaprojektowanymi z myślą o tym, aby ułatwić prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu. Dla przykładu: w 2013 roku sprzedaliśmy ponad 22 mln produktów wykorzystujących technologię LED, która pomaga oszczędzać energię, a co za tym idzie – płacić niższe rachunki – dodał Peter Agnefjäll.

Długofalowym celem Grupy Ikea jest stały wzrost wartości sprzedaży pozwalający uzyskać poziom 50 mld euro w 2020 roku. Kluczowe w osiągnięciu tego celu są duże rynki wschodzące. W roku finansowym 2013 Grupa Ikea otworzyła dwa nowe sklepy w Chinach.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016