piotr i pawel e-sklep e-handel

Pod koniec 2013 roku ruszyła nowa witryna internetowego sklepu sieci Piotr i Paweł. Firma wyznacza standardy w komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz sprawnie wykorzystuje content marketing. W połączeniu ze stabilnym wzrostem sprzedaży online stawia to popularną sieć supermarketów na dobrej pozycji do startu w rok 2014.

„Wzrost sprzedaży on-line w 2013 roku w naszych e-sklepach kształtował  się w granicach od kilkunastu do kilkudziesięciu procent w stosunku do roku 2012 . Jest on jest od miasta w którym świadczymy usługę zakupów z dostawą do domu” – mówi Dawid Iwanów, wiceprezes zarządu Piotr i Paweł Wschód sp. z.o.o. „Pod koniec 2013r z okazji 10-lecia funkcjonowania e-sklepu  uruchomiliśmy mobilną wersję strony e-piotripawel.pl, która po 3 miesiącach funkcjonowania obsługuje kilkanaście procent wszystkich użytkowników” – dodaje.

Nic nie wskazuje na to, aby w nadchodzącym roku Piotr i Paweł poszedł w ślady zagranicznych gigantów i rozpoczął budowę własnej sieci dostawczej. „Dostawa zamówień  realizowana jest poprzez firmy zewnętrzne. W ramach stałej współpracy świadczą one na zasadzie wyłączności dla naszej sieci usługę dostarczenia do klientów zakupów bezpośrednio do domu czy firmy” – tłumaczy Iwanów.

Na facebookowej stronie Piotra i Pawła uwagę zwracają dwie rzeczy. Po pierwsze – sprawna komunikacja między siecią a jej klientami. Żaden post fana nie pozostaje bez odpowiedzi, a same odpowiedzi są utrzymane w dobrym, profesjonalnym tonie. Firma natychmiastowo reaguje na zgłaszane przez klientów nieprzyjemne sytuacje, których doświadczyli w marketach sieci czy tez na problemy z dostawą. Klienci są przy tym informowani o krokach podjętych w reakcji na zgłoszenie. Drugim elementem przykuwającym uwagę są posty i linki z akcjami promocyjnymi Piotra i Pawła w zdobywającej coraz większą popularność formule content marketing. Ostatnio, z okazji „tygodnia meksykańskiego” w marketach Piotr i Paweł, sieć zaprosiła do współpracy znanych blogerów kulinarnych, którzy zaprezentowali przepisy na potrawy kuchni meksykańskiej. „Do współpracy zaprosiliśmy autorów blogów „Kuchenne Szalenstwa”, „Crust and Dust” oraz „Tomek Woźniak Gotuje” – mówi Ewa Aleszczyk-Kalinowska dyrektor departamentu marketingu i PR Piotra i Pawła. „Poprzez udział blogerów w naszych akcjach chcemy pokazać szerokość asortymentu, który mamy na co dzień . W tygodniach kuchni świata pracujemy z blogerami, którzy są bardziej wiarygodni i bliżsi naszym klientom, ponieważ są jednymi z nich” – dodaje.