Jednym ze sposobów budowania relacji z marką na Twitterze jest organizacja konkursu, są jednak pewne związane z tym zasady. Gdy zostaną złamane, można stracić swoje konto w serwisie. Saif Ajani, współzałożyciel Keyhole, prezentuje zasady gry, zgodnie z którymi sprzedawca może skutecznie przeprowadzać kampanie i nie być zbanowany na Twitterze.

Część z Was korzysta z usług Keyhole do obserwowania uczestników konkursów na Twitterze, chcemy więc upewnić się, że jesteście wyposażeni w odpowiednią wiedzę, która pomoże Wam odnieść sukces w Waszych kampaniach.

Hashtagowe konkursy na Twitterze są świetnym sposobem na zbudowanie trwałej relacji marki z odbiorcą. Jednak konkursy powinny się odbywać według kilku ważnych zasad. Inaczej można nie tylko doprowadzić do tego, że hashtagi znikną z wyników wyszukiwania, ale również do skasowania kont uczestników!

Poniżej prezentujemy infografikę na temat zasad, o których należy pamiętać.

twitter_contest_rules

W skrócie:

  • Piętnuj tworzenie przez użytkowników wielu kont – inaczej wszystkie mogą zostać skasowane.
  • Zniechęcaj do wielokrotnego zamieszczania tych samych tweetów. Konsekwencją takiego działania może być usunięcie hashtagów z wyników wyszukiwania.
  • Poproś użytkowników, by zamieszczali @odpowiedź w swoich aktualizacjach albo korzystaj z narzędzi takich jak Keyhole.co, by zobaczyć wszystkie wpisy. Nie jest to „zasada”, jednak zdecydowanie pomoże Ci w zebraniu wszystkich punktów.
  • Jeśli użytkownicy używają innych hashtagów lub słów kluczowych, zachęcaj ich by używali tych związanych z konkursem
  • Są to zasady konkursu, nie można jednak ignorować ogólnych zapisów regulaminu Twittera. Upewnij się, że te również są przestrzegane.
  • Wiele krajów ma również własne prawa i regulacje dotyczące korzystania z internetu. W takim wypadku skonsultuj się również z radcą prawnym.

Zasady te są również opisane na oficjalnej stronie Twittera w zakładce z zasadami dotyczącymi konkursów.

I to tyle. Mam nadzieję, że informacje okażą się przydatne w prowadzonych przez Was kampaniach. Gdybyście mieli pytania, dajcie znać.

Keyhole to dostawca narzędzia do śledzenia hashtagów na Twitterze, Instagramie i Facebooku. Pomaga firmom monitorować prowadzone na platformach społecznościowych rozmowy za pomocą słów kluczowych, hashtagów i URL. Saif Ajani jest współzałożycielem Assetize Inc., do którego należy Keyhole i dwie inne firmy analizujące social media:  Slingdigital i Sharedby

Artykuł pierwotnie ukazał się na blogu Keyhole.