Stanislava Trubačová, Associate Director, Head of Retail Agency DTZ Czechy

Spółka CCC planuje otworzyć 160 sklepów za granicą. Jednym z kluczowych rynków dla firmy są Czechy. Obecnie zajmuje tam trzecią pozycję wśród sieci obuwniczych. Korzyści z rozwoju w Czechach dostrzega również spółka odzieżowa LPP, która posiada ponad 50 sklepów. Z możliwościami ekspansji w regionie Europy Centralnej i Wschodniej najemcy będą mogli zapoznać się podczas panelu otwierającego SCF 2014. Gospodarzem panelu będzie DTZ, partner strategiczny Forum.

– Nawet jeśli rynek w Czechach jest postrzegany jako mniejszy od Polski, to nadal ma swoje zalety i interesującą ofertę dla najemców. Dwadzieścia lat rozwoju centrów handlowych ma odzwierciedlenie w zdywersyfikowanym rynku formatów handlowych. Posiada rozbudowaną ofertę powierzchni – począwszy od centrów typowo modowych, poprzez obiekty rozrywkowe dla rodzin, do typowych parków handlowych i centrów typu convenience. Obiekty te znajdują się zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w małych miastach, dając możliwość najemcom dotarcia do szerokiego grona klientów – powiedziała portalowi Retailnet Stanislava Trubačová, Associate Director, Head of Retail Agency DTZ Czechy.

– Czechy odnotowują z roku na rok coraz większy ruch turystyczny w dużych miastach. Ten element sprzyja zainteresowaniu międzynarodowych sieci do otwarciu swoich sklepów. Zainteresowanie rynkiem czeskim potwierdził wiele marek, m.in.: Sport Direct, Mohito i Sinsay należące do grupy LPP czy Toys’R’Us. Ponadto ekskluzywne firmy, takie jak Rolex, Harmont&Blaine, rozważają kolejne otwarcia.

– Marka Julius Meinl po 8 latach od sprzedaży sieci 88 sklepów do Ahold ponownie zapoczątkowała swoją działalność w Pradze. Uruchomiła delikatesy o powierzchni 2,5 tys. mkw. na 3 piętrach w budynku w Gurmansky Palac, oferując 15 tys. produktów. Rynek czeski w dalszym ciągu ma potencjał na nowe kreatywne marki, które potrafią zawalczyć o wymagającego klienta – dodała Stanislava Trubačová.

Firma DTZ jest partnerem strategicznym Shopping Center Forum Winter Edition 2014. Podczas Forum odbędzie się panel dyskusyjny dotyczący „Perspektywy rozwoju handlu w Europie Centralnej i Wschodniej: nowe koncepty, nowe idee”. W panelu wezmą udział przedstawiciel DTZ: Renata Kusznierska, Senior Director, Head of Retail – CEE DTZ Polska, Stanislava Trubačová, Associate Director, Head of Retail Agency DTZ Czechy, Nataliya Mykolaychuk, Director Retail Agency and Consultancy DTZ Ukraina, Razvan Sin, Head of Retail Department DTZ Rumunia, Balázs Czifra, Country Head DTZ Węgry oraz Adrian Powell, Head of EMEA Retail DTZ UK.