Wyprzedaże
Wyprzedaże

Według danych firmy Experian FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 3,3 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. Jednak najbardziej pocieszające jest to, że w skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych wzrosła o 2,1 proc. Skumulowana strata wyniosła 2 proc.

– Dobrych wieści ciąg dalszy. Polscy konsumenci nadal chętnie odwiedzają centra handlowe. Mimo lekkiego spadku w porównaniu z zeszłym tygodniem wyniki porównania rocznego są dodatnie. To bardzo dobra informacja, bo styczeń w zeszłym roku był wyjątkowo słaby. Strata skumulowana też się zmniejsza. Za wcześnie jednak, by mówić o odwróceniu trendu spadkowego – informują analitycy firmy Experian.

Klienci, podobnie jak we wcześniejszym tygodniu, chętnie odwiedzają centra handlowe, ponieważ w sklepach najemców wciąż trwają posezonowe przeceny. Wielu z nich zdecydowała się nawet na wprowadzenie trzeciego etapu wyprzedaży. Dzięki temu klienci mogą liczyć nawet na obniżki sięgające 70–80 proc. Na tę chwilę na największe rabaty mogą liczyć klienci sklepów z odzieżą i obuwiem. Dla klientów jest to ostatnia chwila na zakupy z rabatem, gdyż w większości sklepów wyprzedaże zakończą się wraz z początkiem lutego. Już teraz w większości z salonów można znaleźć nowe kolekcje.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.